Avatar billede partymann Nybegynder
02. september 2001 - 17:21 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Hjælp!!!!

Hej jeg kender ikke en skid til programmering..(kun html)
men det jeg skal bruge er et lille program der popup med en meddelse. det skal helst være en exe/com/bat fil. som windows.bare kan køre og så skal man selv nemt kunne ændre på teksten...

er der nogle der hurtigt kan lave sådan et program eller ved hvor man kan hente et???
Avatar billede smudo Nybegynder
02. september 2001 - 17:25 #1
hvis det er til chat i windows, så er der jo winpopup.
du kan starte det ved at gå ned i \"kør\" og skrive: winpopup
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
02. september 2001 - 17:31 #2
Du kan også bruge ICQ
ftp://ftp.icq.com/pub/ICQ_Win95_98_NT4/ICQ2000b/icq2000b.exe

Icq 2000 Beta

ICQ som udtales \'I Seek You\' er et lille genialt chatprogram som er kendt verden over. Programmet kan du bruge til at chatte med folk eller evt. dine venner.
Avatar billede partymann Nybegynder
02. september 2001 - 17:31 #3
nej det er for di jeg er ved at lave en cd. hvor at jeg skal have den til at komme med en besked når jeg trykker på en knap.
Avatar billede partymann Nybegynder
02. september 2001 - 17:31 #4
det har ikke noget med chat at gøre!!!
Avatar billede ? Nybegynder
02. september 2001 - 17:32 #5
Fatter ikke Spørgsmålet !
Avatar billede partymann Nybegynder
02. september 2001 - 17:34 #6
Jeg skal bare bruge et program(exe/com/bat) fil der kommer med en besked når man kører den fil.
Avatar billede ziron Nybegynder
02. september 2001 - 17:34 #7
jeg kan godt...

gi lidt mere beskrivelse af programmet :-)

/ZIRON
Avatar billede partymann Nybegynder
02. september 2001 - 17:37 #8
når man aktiver filen skal den bare popup med en besked. hvor man bliver nød til at trykke ok for at komme vidre.
det skal helst være sådan at jeg nemt kan ændre i teksten.da jeg skal bruge nogle forskellige popups.
Avatar billede ziron Nybegynder
02. september 2001 - 17:43 #9
jeg er igang...

/ZIRON
Avatar billede olebole Juniormester
02. september 2001 - 17:55 #10
<ole>
Jamen, hvad skal programmet nøjagtigt sige/gøre? Jeg kan godt skrive et i en .exe, men den kan du ikke uden videre selv rette i  :)
/mvh
</bole>
Avatar billede partymann Nybegynder
02. september 2001 - 18:02 #11
Beskeden skal sige:
Du havde ikke Inoculate PE Installeret på din PC.Gå nu til Trin 2
Avatar billede partymann Nybegynder
02. september 2001 - 18:03 #12
men er det ikke muligt at man kan lave sådan så man selv kan ændre i den.????
Avatar billede ziron Nybegynder
02. september 2001 - 18:04 #13
joo jeg er igang, men efter beskeden er kommet frem og man har trykket ok, skal den så bare lukke???

/ZIRON
Avatar billede partymann Nybegynder
02. september 2001 - 18:08 #14
ja det vile være fint
Avatar billede partymann Nybegynder
02. september 2001 - 18:08 #15
hvad laver du det i
Avatar billede ziron Nybegynder
02. september 2001 - 18:09 #16
delphi
Avatar billede partymann Nybegynder
02. september 2001 - 18:11 #17
jeg må heller sætte mig ind i programmering en dag...:-) jeg har bare ikke så meget tid og det kræver det jo*S*
Avatar billede ziron Nybegynder
02. september 2001 - 18:11 #18
ja det brude du, og nej så meget tid tager det ikke...

/ZIRON
Avatar billede ziron Nybegynder
02. september 2001 - 18:14 #19
sådan der en prøve kan hentes fra:

http://users.theroom.dk/lovecomdk/sjov.exe

og der hvor du ligger filen laver du en fil der hedder popup.uuu i den skriver du så:

[text]
text=Hej hej nu skal du ikke noget

[top]
top=Fejl

og der hvor der står hej hej.... det ændre du bare til dit eget og også fejl og ellers prøv dig lidt frem...

/ZIRON

Avatar billede partymann Nybegynder
02. september 2001 - 18:16 #20
he he..kender du også noget til bat filer...kan man ikke få en bat fil til at lade vær med at komme frem i en dos promp.altså sådan så den er usynlig...
Avatar billede ziron Nybegynder
02. september 2001 - 18:17 #21
hvad skal den bat fil gøre???
Avatar billede partymann Nybegynder
02. september 2001 - 18:18 #22
@echo off

if not exist c:\\windows\\unvet32.exe goto popup
c:\\windows\\unvet32.exe

:popup
så den fil du lige har lavet
:End

Men den kommer jo frem med det der sorte billede
Avatar billede ziron Nybegynder
02. september 2001 - 18:21 #23
hvor meget skal du have for for at jeg laver en fil der gør det for dig??

ligger den der unvet32.exe altid i windows bib, det kan jo også hede c:\\winnt.

eller er det bare c:\\windows???

/ZIRON
Avatar billede partymann Nybegynder
02. september 2001 - 18:31 #24
den der unvet32.exe er uninstaller til Inoculate.
og da de folk som skal have denne cd kun har win 95/98/me ligger den altid i c:\\windows\\

Formålet med dette er at de skal køre trin 1 og hvis Inoculate er på  skal den fjerne det.
og hvis ikke skal de gå vidre til trin 2.
der var kun en lille fejl ved det du havde lavet og det er at det er ikke en fejl meddelse men en bemærkning. så det der tegn i programmet passer ikke helt og det samme med lyden.
men ellers skide godt...
Avatar billede partymann Nybegynder
02. september 2001 - 18:44 #25
er du der...har du irc/icq eller noget?
Avatar billede ziron Nybegynder
02. september 2001 - 18:45 #26
icq 50365252