Avatar billede fx-web Nybegynder
02. september 2001 - 16:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Server ???

Hey !
Jeg skal købe en web server og en gaming server, og ved simpelt hen ikke hvad jeg skal købe, og skal være så billigt som muligt !
Web serveren skal køre win2k server og den anden linux RH !
Først vil jeg lige vide om det er nogen stor betydning om jeg tager PQI eller apache/kingston og om det gør nogen forskel med AMD eller Intel !
Og hvad er standard for en stærk webserver og en stærk gaming server ?

- FeliX
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
02. september 2001 - 16:31 #1
Pqi ram er ganske fine ram.... Intell er et klart valg hvis du velog mærket skal bruge dem som server !

Også godt at du har valgt Rødhætte men hvorfor ikke tage det på dem begge ??
Avatar billede fx-web Nybegynder
02. september 2001 - 16:33 #2
Hmm, fordi den skal køre asp og jeg har adgang til en win2k server licens....

Men altså, er 512 PQI ligfeså gode som 512 dyre så ? men intel er bedre end AMD ?
er en 1,4 ghz amd t-bird dårligere end en 1 ghz p3 ?
Avatar billede bbs Nybegynder
02. september 2001 - 16:34 #3
Jeg har selv en 800 MHZ Duron server, og den kører ganske fortrinligt.

Jeg har 1024 mb PQI ram i den, og det kan du også let.

Ang. harddisk, så kan du godt nøjes med en 40GV harddisk (det kører tweakup.dk på, tweakup.dk ligger på min server), men en 60GXP fra IBM vil være at foretrække.

Køler, køb en Vantec, de laver billige kvalitets kølere.

Bundkort, køb et Soltek.
De er gode, stabile og kan dees kram.
Soltek SL75KAV-X er et godt board, hvis du skal bruge SD-Ram.
Avatar billede fx-web Nybegynder
02. september 2001 - 16:39 #4
Bbs ... hmm, også til gaming ? og asp ?
Hvilket styresystem kører din server på ?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
02. september 2001 - 16:40 #5
Tjaa, Jeg ville anbefale en Compaq Proliant som server..
Avatar billede bbs Nybegynder
02. september 2001 - 16:41 #6
Jeg kører textbaseret RedHat Linux 7.1.

Der skal snart sættes en cs-server op, men siden at cpu\'en ikke er større, så kan der max være 10 spillere på serveren.

Hvis jeg var dig, så ville jeg købe en 950 MHZ Duron, eller en 1200 MHZ TB, da den slet ikke er så dyr igen.

Så kan du let køre en gaming-server med 20 mennesker på.

Der kan ikke køre ASP på linux, i hvert tilfælde vil det køre råddent!
(Chili!ASP)
Avatar billede fx-web Nybegynder
02. september 2001 - 16:43 #7
Ja, derfor... Men så kommer vi til det sidste:
Hvordan kører ASP med PQI & AMD ?
Avatar billede bbs Nybegynder
02. september 2001 - 16:45 #8
Det kører da fint nok ..
Man kan jo godt lave en PWS server på sin alm. stationære, med AMD / PQI.

En linux-server kører hurtigere end en Windows-baseret.

Et andet + er at den ikke behøver at blive genstartet, da den er langt mere stabil.

Og hvis man skal genstarte, så kan man vælge at genstarte forskellige enheder, sådan at maskinen stadig virker, selvom man genstarter noget i den.
Avatar billede fx-web Nybegynder
02. september 2001 - 16:48 #9
ja, men jeg kan jo ikke smide alt vores coding ud og code det i PHP i stedet :-D
Men ja man kan det i PWS, men det er rimeligt mange store sites det drejer sig om med download databaser etc.....
Avatar billede hsgroup Nybegynder
02. september 2001 - 17:14 #10
Er det noget du skal bruge til erhvervsmæssigt brug?
Hvis ja, så overvej kraftigt at få en dedikeret server, prisen er nok ikke meget større end at selv bygge, men måske sikkerheden er.
IBM servere starter i pris under 8.500,- til orientering. Og ja jeg sælger IBM servere, af samme årsag.
Avatar billede bbs Nybegynder
02. september 2001 - 17:18 #11
Reklame skader vel aldrig .. ;)
Avatar billede hsgroup Nybegynder
02. september 2001 - 17:22 #12
BBS--> og jeg som for mindre end et år siden ikke ville røre mærkevarer med en ildtang - og slet ikke IBM.
Men til de priser serverne er i nu, gider jeg ikke at bøvle med noget hjemmebygget. Serveren i en virksomhed er jo også utrolig vigtig for virksomhedens drift ;-) så jeg ser anderledes på tingene nu.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2001 - 18:18 #13
IBM kører da super fint, nok dem der har den bedste uptime, hvis man behandler dem pænt.