Avatar billede wibroe2 Nybegynder
02. september 2001 - 16:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Installation af WIN2K på ny pc?!

Hjælppp....!
jeg har lige købt ASUS A7A266 bundkort, med 1400 Athlon CPU, samt 512MB SD PQI RAM, GEFORCE 2 Grafikkort, IBM 30 GB harddisk, osv.

Jeg booter fra win2k cdrom\'en, men hver gang den blir færdig med at indlæse drivere i bootprocessen, popper der en blå skærm op med irq-konflikter, \"prøv at skifte skærmkortet ud siger den.... det har jeg så prøvet uden held.... hvad kan der være galt????

mvh Lasse
Avatar billede bbs Nybegynder
02. september 2001 - 16:15 #1
Du skal vel ha\' en Bootdiskette.

Få en ven til at lave den, eller gå ind og find den på www.bootdisk.com.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2001 - 16:17 #2
Du kan prøve at sætte din bios til Default værdier, husk også at slå Antivirus fra, den kan windows ikke lide!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2001 - 16:18 #3
Har du en Award bios kan du på første side i menuen gå ned på Load Setup Defaults
Avatar billede niksen1 Nybegynder
02. september 2001 - 16:41 #4
ikke nogen boot diskette, pil alt hardware ud undtagen grafik og evt netkort ( hvis din win2k skal deltage i netværk ) evt disable com og lpt porte og evt indbygget lyd og modem i bios. se om det hjælper !
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2001 - 18:19 #5
Din pc er ikke windows 2000 konvetibel.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2001 - 18:20 #6
Prøv lige at disable virus check i bios.
Avatar billede wibroe2 Nybegynder
02. september 2001 - 20:57 #7
Løste selv problemet! Min CPU var simpelthen for varm, 70 grader. Så jeg må ud og købe nu køler til cpu\'en...

tak for hjælpen...
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2001 - 22:17 #8
Takker for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes