Avatar billede terminator Nybegynder
02. september 2001 - 16:12 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Mediaplayer v6.4.05.0809

Min PC er en AMD K6 333MHZ med 64MB RAM.
Grafikkortet er et SIS 6326.
Problemet består i at filmene simpelt hen kører alt
for stærkt og hakker i det. Så et filmklip der burde vare 15sek, er færdigt på 5sek.
Er det Grafikkortets skyld, eller har jeg alt for lidt RAM ??? Eller måske noget andet......?
HAR prøvet at være inde at sætte Bufferen op i MediaPlayeren, det hjalp heller ikke.
Nogle ideer ?
Avatar billede yogibear Nybegynder
02. september 2001 - 16:22 #1
Det er en halvgammel version af Media Player du har. Prøv at opgradere den til den nyeste, som du gratis kan downloade fra  http://windowsupdate.microsoft.com/?IE
Samme sted får du mulighed for at hente de nyeste versioner af MS subsystemer.
Avatar billede terminator Nybegynder
02. september 2001 - 20:51 #2
Har en kammerat der kører med en version langt ældre.
Der kører det fint, så det kan ikke være problemet.
Avatar billede yogibear Nybegynder
02. september 2001 - 21:05 #3
Fordi din kammerat kører fint med en langt ældre version, er det ikke ensbetydende med, at det kører fint på en anden!
Men sig mig, har det altid været sådan, eller er det opstået \"lige pludseligt\"?
Hvis det sidste, hvad har du så installeret af HW/SW umiddelbart før?
Avatar billede klatten Nybegynder
04. september 2001 - 19:35 #4
alle film ? Både avi, mpg osv?
Avatar billede c.aa.t Nybegynder
05. september 2001 - 09:20 #5
Jeg har selv prøvet dette, og jeg vil nu mene at det kan skyldes processorens hastighed!! En DivX film f.eks. kan slet ikke køres ordentligt på en 333 mhz selvom du så kører den i det mindste vindue muligt!! Selv små filmklip kan hakke på en 333 Mhz eller mindre... jeg tror den har svært ved at trække det....

C.AA.T
Avatar billede robotten Praktikant
05. september 2001 - 11:43 #6
Har selv en AMD K6 processer i en ældre pc, og jeg vil ikke anbefale en opdatering af mediaplay\'eren, og sda slet ikke til den nye 7,1. Den er alt for resursekrævende for en pc af denne størrelse. Så hellere en total nedgradering til standard mediaplay\'eren i windows, som er noget i retning af 2,1 vil jeg tro. Den kører langt mere smertefrit, og der slippes for problemer med at den fx fryser et par sek. fordi pc\'en ikke kan trække det.

/Robotten
Avatar billede klatten Nybegynder
05. september 2001 - 12:01 #7
til afspilning af .avi kan jeg anbefale at gå ind på www.divx.com og download version 4. I denne download (ca 700kb) medfølger \"The Playa\", og den er bestemt ikke resourcekrævende. Gå evt www.download.com og søg på .mpg for at finde en afspiller til denne filtype også (eller find et program, der kan konvertere fra andre typer til .avi
\"The Playa\" kan jeg anbefale, og den kan også køre Full Screen
Avatar billede terminator Nybegynder
06. oktober 2001 - 00:14 #8
He he, jeg er sgu ked af at der er gået så lang tid, men jeg har haft en del
om ørerne i den sidste tid.
Nå, men i mellemtiden er PC\'eren blevet opgraderet til en 900MHZ.
Det løste problemet...*LOL*
Da jeg ikke rigtigt prøvede nogle af tingene men istedet opgraderede, er det svært
hvem der skal have point.
Men man kan jo altid dele, he he.
Tak for svarene !

terminator
Avatar billede klatten Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:39 #9
Selv tak:-)
Avatar billede robotten Praktikant
08. oktober 2001 - 08:15 #10
Sådan kan man jo også løse sine problemer ;)
Takker for guldet.