Avatar billede mmll Nybegynder
02. september 2001 - 14:37 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Lid efter lidt......?????

Hej igen...!!!

Jeg har lært at en \"god\" website ikke må fylde mere end 25 kb pr. side.

Er der en eller anden måde hvor man kan loade f.eks. en mouseover knap ind på når den først bliver berørt?

På denne måde kunne man vel få lidt flere kb og arbejde med?
Avatar billede mmll Nybegynder
02. september 2001 - 14:38 #1
Jeg håber at i forstår mit spørgsmål...???
Avatar billede crunch Nybegynder
02. september 2001 - 14:40 #2
Nej det kan man ikke uden at skulle genindlæse siden (serverside) - ellers skal det je sendes til klienten med det samme.
Men det er ikke en mouseoverknap der er det tunge., Det er billedet.
Avatar billede prodic Mester
02. september 2001 - 14:40 #3
Du kan sagtens loade en knap ind når den først skal bruges. Det får bare den uheldige effekt, at knappen først vises rigtigt når 2.del er loadet - altså en slags forsinkelse.

Så hellere gå over de 25kb for startsiden.
Avatar billede mmll Nybegynder
02. september 2001 - 14:40 #4
Sorry fejlen i overskriften!

Lid efter lidt......????? = Lidt efter lidt......?????
Avatar billede crunch Nybegynder
02. september 2001 - 14:42 #5
Men den skal jo bruges med det samme. ellers kan den jo ikke ses på siden. Jeg vil klart foreslå at du sætter et hak i \"preload\".
Avatar billede mmll Nybegynder
02. september 2001 - 14:43 #6
Til prodic.

Hvor meget vil du sige at en startside højest må fylde? Er 25 kb ikke lige i underkanten, når man tænker på hvor hurtige folks pcére efterhånden er?
Avatar billede prodic Mester
02. september 2001 - 14:51 #7
mmll->25 kb virker som en meget god huskeregel.
Det er igrunden lige meget, hvor hurtige folks PC\'ere er sålænge de stadigvæk kører på modem/ISDN - så er 25 kb stadigvæk meget.

Hvis du med din MouseOver laver billederne som preload, så vil folk aldrig opdage at siden er lidt tungere end normalt, da billederne vil blive loadet inden/imens at resten af siden hentes. Det vil sige, at de først kan se siden når alt er hentet.
Så må siden jo godt fylde f.eks 40 kb....men 25 er en god regel.
Avatar billede crunch Nybegynder
02. september 2001 - 14:54 #8
Jubii er på 67 kb. og det er ikke noget problem. Det er lidt afhængig af brugergruppe / anvendelse.

Hastighed er primært afhængig af netværksforbindelsen (computer er næsten ligemeget jo mindre det er en rigtig skod maskine).

Forsøg at optimere din billeder så meget som muligt i Image ready og brug \"clean up HTML\" i dreamweaver. Så går det nok.