Avatar billede spox Nybegynder
02. september 2001 - 14:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken E-mail server?

Jeg har lige oprettet et domæne, DNS hosting og har sat en server op som kører som web-server / domaincontroller / FTP server.
Domænet er www.clanbiq.dk.
Jeg kører win2k server og bruger IIS til web.
Jeg vil nu gerne ha sat en mail server op, som kan administrere en række e-mail adresser, ca. 15-16, eks. admin@clanbiq.dk, spox@clanbiq.dk.
Meningen var at folk skal kunne bruge Outlook / Outlook Express og hente mails fra serveren uden nødvendigvis at være logget på domænet. Brugerne er placeret rundt i landet.
Jeg har derfor forsøgt at installere MS Exchange Server i en evaluerings udgave og mener selv at ha sat det hele rigtigt op. Men det virker ikke... = )
Serveren er, som skrevet, sat op som domain controller og brugerne er oprettet i Active Directory.
DNS kører og fanger fint alle bevægelser og tilføjer til cachen.
Når man forsøger at hente mail fra serveren kan man ikke i Outlook Express logge på serveren.
Meddelelsen er: Password rejected from server. Jeg har forsøgt med mange forskellige passwords og brugere, men intet virker.

Jeg ønsker en step-by-step vejledning til opsætning... eller bare troubleshooting... = )

Er Exchange Server det bedste valg af mail server eller kan andre mere simple produkter anbefales. Jeg har forsøgt mig med 1st Up Mail Server, men vil hellere ha tingene samlet i IIS.

På forhånd TAK!

Jeg modtager meget gerne \"live rådgivning\" over ICQ på nr.: 36061499
Avatar billede cyb Nybegynder
03. september 2001 - 15:06 #1
hvad med at prøve Mercury fra Pegasus. www.pmail.com. Den skulle efter sigende være ret god.
Avatar billede erp Nybegynder
05. september 2001 - 23:06 #2
Jeg vil klart anbefale dig SMTP Beamer. Det er lille men særdeles effektivt, spækket med features bl.a. Webmail , POP3 og der er også i stand til evt at kunne hente fra andre pop3 account hvis dette ønskes.
Du kan hente en 30 dages eval. på http://ourworld.compuserve.com/homepages/dataenter/smtpbeam.zip

Læs om den her HTTP://www.popbeamer.com/download.htm.

I øvrigt... Har du prøvet at logge in til pop på exchange med dit domain navn (NT domain) f.eks.

User: DOMAIN\\USERNAME
Password: xxxxxx

Mvh. Eric.
Avatar billede spox Nybegynder
04. oktober 2001 - 15:10 #3
Jeg har i mellemtiden fået Exchange konfigureret op så den fungerer ganske glimrende på domænet clanbiq.dk
Næste problem er nu at jeg har købt 2 domæner yderligere...
Disse har jeg tilføjet i Exchange som foreskrevet af Microsoft, men ingen mails bliver modtaget af serveren.
Avatar billede spox Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:53 #4
Ingen af ovenstående svar løser mine problemer...