Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
02. september 2001 - 00:27 Der er 10 kommentarer

HP LaserJet 2100 på netværk?

Jeg skal sætte en HP LaserJet 2100 på en Apple G4 Cube, der ikke har alm. serielt printerstik, men kun ethernet og USB. Så vidt jeg kan se er den eneste mulighed således at installere et netkort i LaserJetten, da en keyspan USB Serial Adapter ikke virker til printeren (jf. KeySpans dokumentation).

Vil det kræve en router/hub eller lign., da der kun er en ethernetport i Cube, som er på nettet, hvis printeren skal kobles til?

Hvor køber jeg netkortet?

Kan det lade sig gøre på denne måde?

Andre løsningsmuligheder?
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. september 2001 - 09:08 #1
Hvis din Cube er på nettet - sidder den så til på en hub? Hvis den gør det, så er der måske også plads der - hvis ikke, så skal du bruge en hub eller switch.

Jeg ved ikke hvor du kan købe netkortet

Det kan lade sig gør på den måde - og sådan ville jeg nok også gøre det.
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
02. september 2001 - 14:07 #2
Cuben er direkte koblet på stofanet uden hub - desværre.

Hvor køber jeg netkortet?

Andre løsningsmuligheder?
Avatar billede niksen1 Nybegynder
02. september 2001 - 20:05 #3
Det eneste du kan gøre er at købe en HP-jetdirect server ( en slags udvidet netkort til printeren ) denne koster mellem 1500 - 2000 kr. man kan dog købe, så jeg en dag i stratek ( www.stratek,dk ) en USB -> Ethernet adapter, det kunne måske billig gøre sagen. Ellers må du ud og købe ny printer
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
02. september 2001 - 21:13 #4
niksen1 > Jeg forstår ikke helt. Koster et netkort til printeren virkelig 1500 - 2000 kr?

En anden ting jeg ikke forstår: Hvad skal jeg bruge USB -> Ethernet-adapteren til? Der er jo ikke USB-port i printeren. Og tænker du på at sætte adapteren i Cube, så er der jo ethernetadgang fra en evt. kommende hub?

Er hele dit svar kun at forstå som alternativ løsningsmulighed til gouldduck\'s svar eller...?

Uddyb venligst.
Avatar billede niksen1 Nybegynder
02. september 2001 - 22:29 #5
hmm, du har ret, den usb-eth-ting er vist ikke sagen, måske du kan købe noget LPT-usb adapter noget, der er mange adaptere på markedet
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. september 2001 - 06:45 #6
Det jeg ser, er at du skal have det netkort og en hub. Hubben kan være allemulige ... men netkortet (til printeren) ved jeg ikke hvad hedder eller hvor man kan købe.
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
03. september 2001 - 14:26 #7
Nogen der har et bud på, hvor jeg kan få fat i netkortet? Jeg ved, der findes ét, man kan sætte i printeren (som jo er ret ny!).
Avatar billede niksen1 Nybegynder
03. september 2001 - 18:22 #8
ring til HP DK
Avatar billede nico76 Nybegynder
26. april 2002 - 19:18 #9
Ring til mig :o)
Avatar billede nico76 Nybegynder
01. maj 2002 - 15:33 #10
Du kan evt. invistere i en ekstern print-server fra HP.  Evt. en 300X eller en 320X.
Grunden til at prisen er så höj er pga, at det IKKE bare er et netkort, som mange fejlagtigt tror.
Nej vi taler jo om en print-server, dvs. i stedetfor at havde en PC stående som print-server, så benytter man en "hardware print-server" på samme vis som f.eks. en router i  stedetfor en PC med 2 net kort i.

B.la. byder HP JD-300X på fölgende muligheder/features :

Novell Netware v.3.x, 4.x & 5,x / NDS(IPX/SPX), NDPS(TCP/IP, IPX/SPX)
MS Peer-to-peer(TCP/IP & IPX/SPX)  - Win9.x, winNT4,0,Win2k & XP
MS DLC/LLC - WinNT4,0 & Win2k
Line Printer Daemon - LPD/LPR support
Appel system 7.0 og derover Ethertalk
Opgraderbar Firmware
Internet printing(IPP) - Kräver FW rev. x.07.17 eller derover
Embedded Web Server(EWS), kräver FW rev. x.07.03 eller derover.
FTP print, kräver FW rev. 08.03 eller derover.

Tror det er en rimmelig liste over de ting man kan med en HP print-server.

Man opgradere FW på sit kort eller eksterne boks vha. programmet HP download Manager som kan hentes på vores HP.
Hvis man önsker advancerede muligheder for management, kan man hente et andet program på vores HP som hedder HP Web Jetadmin.