Avatar billede victorflyv Nybegynder
01. september 2001 - 20:17 Der er 75 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Windows?

hvorfor er windows så utrolig dårligt, og hvorfor konverterer i ikke alle sammen til Mac OS eller Linux?
Avatar billede hite Nybegynder
01. september 2001 - 20:18 #1
det gør jeg også
Avatar billede eflow Nybegynder
01. september 2001 - 20:19 #2
Counter-strike kan ikke køre ordenligt under Linux....men skal sq nsart til at rode med det så jeg kun bruge winblows til at game på...
Avatar billede hotpop Novice
01. september 2001 - 20:21 #3
victorflyv> XP er langt bedre end Linux og Mac tilsammen! Prøv det!
Avatar billede madskp Nybegynder
01. september 2001 - 20:21 #4
Windows er så utroligt dårligt fordi det skal kunne bruges af 6 mia forskllege mennekser verden over alle med forskelllig baggrund, og det skal kunne køre på 20000 forskellige computer med vidt forskellige opsætninger og hardware.

Håber det er svar nok!!!
Avatar billede hotpop Novice
01. september 2001 - 20:22 #5
madskp> og linux skal kun bruges af 500.000 mennesker og på 50.000 forskellige computere... *gg*
Avatar billede madskp Nybegynder
01. september 2001 - 20:25 #6
yeahhh whatever. Jeg tænkte også mere på mac :o)
Avatar billede hotpop Novice
01. september 2001 - 20:26 #7
madskp> ja det sucks jo... Hvad er ideen med kun een knap på musen?
Avatar billede victorflyv Nybegynder
01. september 2001 - 20:28 #8
mac er bedre end xp, de bruger ingen penge på udvikling... jeg er træt af at alle bare køber noget fordi alle de andre har det, køb dog kvalitet istedet for sådan noget aldi-skrammel!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. september 2001 - 20:30 #9
victorflyv:> Nu må du stoppe! Du har med garanti ikke engang prøvet XP!
Er Mac OS bedre fordi de IKKE bruger penge på udvikling ? Du er da dum hvis du tror det ... at de ikke bruger penge på det ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. september 2001 - 20:31 #10
madskp:> Windows 2000 er IKKE dårligt. Det er folk der ikke kan finde ud af at bruge det der gør det dårligt!
Avatar billede eflow Nybegynder
01. september 2001 - 20:34 #11
Win2k og Win XP er gode når man kan hitte ud af at bruge det...surt at den her skod computer kun kan køre med winME....tsk tsk..
Avatar billede hotpop Novice
01. september 2001 - 20:35 #12
tdaugaard> enig!
Avatar billede victorflyv Nybegynder
01. september 2001 - 20:37 #13
ok hvem her har prøvet MacOS 10, så ved i hvad jeg taler om, det er brugervenligt og alligevel ikke alt for let, desuden går det ikke ligeså tit ned som computerne ude på Rosborg Amtsgymnasium, der kører med windows 2000!
Avatar billede hotpop Novice
01. september 2001 - 20:42 #14
victorflyv> tror du jeg ville utale mig om noget jeg ikke havde prøvet??? DET er da for dumt... altså udtale sig hvis man ikke har prøvet det!
Måske computerne på Rosborg Amtsgymnasium er for lille til Windows2000??!!!
Avatar billede hotpop Novice
01. september 2001 - 20:43 #15
utale = udtale
Avatar billede burningice Nybegynder
01. september 2001 - 20:43 #16
tdaugaard>> fejl 40... yeeeah...

victorfly>> hvorfor windows er så dårligt.. tjaaa... er det nu også det? Jeg kan ikke se hvad der er så dårligt ved det. Det er stabilt, det er sikkert (for dem der kan finde ud af at bruge det, vel og mærke), der findes masser af go\'e programemer og spil, kan køre på alverdens mulige og umulige computere...

hvorfor jer ikke skifter til mac, fordi at det er noget shit efter min mening... som en mand en gang sagde til mig... mac og for kviner der vil have en computer der ser godt ud, har runde kanter og er idiotsikker at arbejde med... og det vigtigste, intet diskette drev som folk kan stikke ting ind i *gg*

Linux er noget crap som almindelig arbejdscomputer, dog udemærket til server. Der findes mange kanon serverprogrammer, dog mangler der noget ordenligt central-styring-sjov, ala AD, NDS o.lign. Der mangler også go\'e brugerprogrammer, teksbehandling m.fl

Avatar billede zyberwizard Nybegynder
01. september 2001 - 20:44 #17
Jeg holder HELT klart ved at Mac Os er det bedste...
Avatar billede victorflyv Nybegynder
01. september 2001 - 20:44 #18
det hedder \"er alt for små til2 og det er de ikke, det er ikke alle skoler der bruger en lille million på pc\'er til skolen!
Avatar billede hotpop Novice
01. september 2001 - 20:46 #19
victorflyv> de hedder er for lille. og jo det er det faktisk :)
Avatar billede hotpop Novice
01. september 2001 - 20:47 #20
de = det *g* sorry
Avatar billede victorflyv Nybegynder
01. september 2001 - 20:47 #21
> zyberwizard
godt solidaritetsbroder
vi må stå sammen over for tåber der hopper på bill gates\' udsalgs produkter!
Avatar billede eflow Nybegynder
01. september 2001 - 20:47 #22
der hedder sq da er for SMÅ.....det er folk som dig der ødelægger det ganske danske sprog..
Avatar billede victorflyv Nybegynder
01. september 2001 - 20:48 #23
hallo zyberwizard du har fortjent de 60 point kom lige med et svar jeg kan bruge!
Avatar billede victorflyv Nybegynder
01. september 2001 - 20:49 #24
> eflow
du har såmænd ganske ret, ham hotpop laver ret mange grammatik- og stavefejl, fydaføj
Avatar billede burningice Nybegynder
01. september 2001 - 20:50 #25
victorflyv>> nu må du sq lige styre dig... macOS er godt, til noget, ikke alting... og det samme gør sig gældende for windows og linux...

fint for dig at du kan lide macOS, men jeg har altså ikke brug for de ting som den kan, dog klarer jeg mig fint med Windows som kan nogle af de ting som en macOS (og linux) ikke kan
Avatar billede hotpop Novice
01. september 2001 - 20:53 #26
lille - små - same shit!
La dog være med at gå op i petitesser. Er klar over at jeg tastede forkert, dog retter jeg mine fejl og sætter komma, så folk kan læse hvad jeg skriver. DET er en helvedes masse mere end andre brugere her på eksperten gør + jeg tjekker efter for stavefejl :)
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
01. september 2001 - 20:54 #27
Hej Hej  Svar nok ;)
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2001 - 20:54 #28
En pc som kan køre ME, vil sansynligvis også kunne køre XP, Her er prøvet windwos NT, 98SE, ME, 2000pro , 2000server, 2000adv server, XP og linux på samme pc uden upgradering af bios. :o) Bemærkning det drejer sig om en pentium III pc :o)
Avatar billede hotpop Novice
01. september 2001 - 20:55 #29
la = lad
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
01. september 2001 - 20:55 #30
Mac Os Styrer verden lidt for vildt !.. Det er Stabilt til sidste pixel.. Ikke noget med brun skærm med gul tekst ;)
Avatar billede hotpop Novice
01. september 2001 - 20:57 #31
kharder> har prøvet samme trick på en K6-2 med 64 Mb ram - det kørte men langsomt (NT4/winXP/2K Pro/2K server/2K Adv. Server/2K Database Server) windows 95/98 og me kørte fint :)
Avatar billede victorflyv Nybegynder
01. september 2001 - 20:58 #32
nemlig ok ikke en masse sure bruger, macos brugere er glade og ikke ligeså negative som dem her på eksperten...FØJ!
Avatar billede eflow Nybegynder
01. september 2001 - 20:59 #33
jeg skriver ikke særlig tit komma, men så laver jeg linje skift så det er til at forstå anyway....

...men nu til det spm.

Mac = Grafik = Mac er for grafikeren eller bare en tumbe der tror det er fedt at bruge en mac til at skrive sin stil f.eks.
Windows = Server,Grafik,Spil er meget allround derfor at der er så mange der bruger det....du kan aldrig gå helt galt ved at vælge windows da de fleste programmer, virker i windows....
Linux = Server Linux er det meste stabile jeg har set...har ikke haft set winXP ordenligt endnu så det kan jeg ikke udtale mig om....men hvis du skal have en server er linux helt klart at foretrække...

det er hvad jeg ser i det....
Avatar billede hotpop Novice
01. september 2001 - 20:59 #34
victorflyv> med sådan et spørgsmål som dette kan du sådan set ikke kun give dem point som syntes det samme som dig - begge parter skal have point!
Avatar billede hotpop Novice
01. september 2001 - 21:01 #35
victorflyv> Så hold dig da væk herfra hvis du syntes vi er sure!
Avatar billede eflow Nybegynder
01. september 2001 - 21:01 #36
kharder>> Jeg har en 500 Mhx k6-2 har ikke prøvet med XP men den frøs i opstart under 2k...så det er noget Hardware....men det eneste jeg sådan set skulle bruge i 2k var nu IIS og andre server ting...og self stabiliteten...så jeg klare mig nok...køber aligevel snart ny computer så jeg skal sq ikke klage mig...
Avatar billede andersberg Nybegynder
01. september 2001 - 21:06 #37
MICROSOFT ER KANON!!!!!!!!!
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
01. september 2001 - 21:13 #38
Takker for points

www.fotx.net/zyberwizard
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
01. september 2001 - 21:13 #39
andersberg  > tjae...
Avatar billede eflow Nybegynder
01. september 2001 - 21:46 #40
Zyber>> Nice at der er andre 13 årige herinde end mig....troede jeg var lidt lost mellem en masse 50 årige pædofile...hehe
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
02. september 2001 - 00:07 #41
*GG*
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2001 - 10:19 #42
eflow Har en K6-2 333 Mhz som har kørt windows 2000 pro uden problemer med 64 MB ram.

hotpop  det er også derfor jeg bemærker i mit svar at det er en pentium, da jeg ikke har testet systemet på en ADM, men det kommer. Jeg har set at det åbenbart kan være nødvendigt med en pach til ADM for at kunne kører windows 2000, så det er måske det samme der gør sig gældende ved XP. Endvider tror jeg ikke på at XP kan kører særlig godt på 64 MB ram, når allerede ME har problemer. Windows 2000 pro vil også helst have 128 MB Ram.

victorflyv Negativ, Tjek lige dit sprøgsmål inden du begynder at kalde andre for negativ :o)
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2001 - 10:21 #43
Tjae, jeg vil da gerne skifte til Linux den dag hvor Macromedia og Adobe koverterer alle deres produkter til den platform...

Ville aldrig røre en Mac, da det er kejserens nye klæder: \"Den har jo ikke noget på\". Nej, den sutter til alt andet end Quark Express.
Avatar billede hotpop Novice
03. september 2001 - 10:21 #44
kharder> har AMD K6-2 400 MHz og her kører alle win2K systemerne fint + XP uden problemer - UDEN patch :)
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2001 - 10:22 #45
Mac OS brugere er et helt anden type brugere, som nok er meget tro over for deres OS. Derfor er de sikket ikke så søgende som windows brugere, som hele tiden gerne vil prøve nyt og se fremad.
Avatar billede burningice Nybegynder
03. september 2001 - 10:28 #46
kharder>> HØRT!
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2001 - 10:31 #47
De fleste sidder stadig og snøfter over at deres dyre PowerMac var langsommere end en PC klon til 6000 kr... :P
Avatar billede burningice Nybegynder
03. september 2001 - 10:44 #48
el_barto>> nu siger du bare langsommere... det er lidt svært at forholde sig til... til nogen tin er en mac til 15000 10z hurtigere end en dyr pc til 20000 kr... til andre ting er biledet lige vendt 180 grader... sååe
Avatar billede burningice Nybegynder
03. september 2001 - 10:51 #49
tin = ting
10z = 10x
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2001 - 22:48 #50
Nah...Kan i ikke huske den test i Datatid hvor de satte sig for at bruge 20000 på den vildeste PC, og den nye PowerMac G3 (ny dengang)???

Der slog PC\'en Mac\'en i næste alle punkter, og i den fik man SCSI dit og 512 Mb dat osv....

En Mac bliver aldrig andet end minimalt hurtigere i nogle enkelte programmer end en PC.

Så forskellen er ikke så stor som mange gør den til. Men spørgsmålet er om man vil have et G3/G4 mærke på sin spand, eller man hellere lige vil smide en ekstra disk og en bedre skærm oveni PC\'en.
Avatar billede burningice Nybegynder
03. september 2001 - 23:03 #51
el_barto>> nu er det ikke fordi at jeg ikke tror på dig... men personlig vil jeg da mene er at der er meget problematisk at sætte to systmer op mod hindanden, og helt ærligt... Datatid sucks!

Havde de installere win2k på begge maskinerne, eller hvordan havde de gjort siden at de kom frem til en åbenbar meget retfærdig afgørelse?? Nu må du huske på at Datatid er rent OC fixeret.. om et Mac blad havde lavet en test af Pc vs Mac, så tror jeg billedet havde set anderledes ud.
Nu skal det ikke lyde som om at jeg er ultra Mac-fanatiker, det er jeg bestemt ikke... Men der er jo en grund til at de bliver brugt overalt i grafiker verdenen, billed-behandling, video, DTP osv.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2001 - 23:08 #52
Jeg er heller ikke PC fanatiker :)

Det er en gammel test, tror de kørte et specielt benchmark program med Photoshop osv men kan ikke huske detaljerne...måske kan jeg grave dem frem! *S*

Men MHT Mac\'s udbredelse bliver den stadig mindre, da de fleste seriøse grafiske programmer migrerer til PC platform.

Og vil du ikke heller lege med Photoshop på en Pentium 1.8 ghZ med 1 Gb RDRAM???

Desuden er det ****dyrt at skulle omlægge hele ens produktion fra Mac til PC, men alt andet lige er det jo nemmere med en standard, i stedet for den evige konvertering frem og tilbage.

Men jeg synes også en Mac er lækker at se på!
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2001 - 23:14 #53
Avatar billede burningice Nybegynder
03. september 2001 - 23:15 #54
el_barto>> et sådan system vil koste over 20000, og for de penge kan du få denne spand

Dual 800MHz PowerPC G4
• 1GB SDRAM - 2 DIMMs
• 80GB Ultra ATA drive
• CD-RW drive
• NVIDIA GeForce3 - 64MB DDR-SDRAM
• Apple Pro Keyboard - U.S. English
• Mac OS - U.S. English
• Gigabit Ethernet
• Two USB ports
• Two FireWire ports
• Apple Pro Mouse

smid noget ekstra ram i, det vil jeg sq hellere ha\' til PhotoShop, og det er til en pris omkring 25000
Avatar billede burningice Nybegynder
03. september 2001 - 23:16 #55
de der ekstra ram der skal smides i, glem dem ;)
Avatar billede burningice Nybegynder
03. september 2001 - 23:21 #56
el_barto>> jeg kiggede på dine links, jeg ved ikke helt hvorfor at du fant dem frem, siden du ikke kan li\' mac. Men de viser jo netop at en dual G4 450 MHz snilt slår 1Ghz Pentium, og at en dual 500 G4 slår P4 1.4 Ghz i alle test på nær en!

Hvad viser det??
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2001 - 23:30 #57
Ok, men hvad så med:

Socket FC-PGA, VP6 Raid Dual 694X
(ABIT, Bundkort )    1.532,- 1.532,-
Pentium 4/1.8GHz FCPGA 478pin
(INTEL, Processor )    2.801,- 5.602,-
SDram, 512MB, PC133
(KINGSTON, Ram )    806,- 1.612,-
IBM, Deskstar 75GXP, 75.0GB, IDE100
(IBM, Harddiske )    2.505,- 5.010,-
LITE-ON CD-RW 24X-10X-40X RETAIL (LTR-24102B)
(LITE-ON, CD-Recordere )    1.437,- 1.437,-
AGP-V8200 GeForce3, 64MB DDR DeLuxe w./TV-Out/In
(ASUS, Grafikkort )    3.876,- 3.876,-
Cordless Desktop PRO
(LOGITECH, Tastatur )    823,- 823,-
HX08-P4, Full-tower, ATX, incl. 300W PSU
(AOPEN, Kabinetter )    923,- 923,-

Beløb i alt 20.815,-

3xIEEE1394 (Firewire)    PCI 575 kr.
Fast Ethernet  10/100/1000Mbps PCI 799 kr.

Så alt ialt 22.000 kr for

Dual 1.8 GhZ
150 Gb HD
1 Gb RAM
Geforce 3 64 DDR
osv....

:P
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2001 - 23:31 #58
cyber> Dual = 2x dvs. en Dual 450 = 900 MhZ...

Kig nu godt på priserne! Der er temmelig stor forskel, ikke?
Avatar billede burningice Nybegynder
03. september 2001 - 23:35 #59
el_barto>> lad mig gætte, du har taget de priser fra Edbpriser.dk... og kan man stole på dem?? nogen gange, men der er eddermanme ikke altid, så den pris vil jeg ta\' med et gram salt!

Og forresten, hvordan i alverden vil du få et VP6 bundkort til at køre med Pentium 4 cpu\'er??
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2001 - 23:46 #60
Priserne er taget fra www.itbutikken.dk

Bestil imorgen inde 16, og vi sender samme dag! :)

Min fejl MHT bundkort, det var bare et jeg selv ville have :)

Så byt det ud med et Pentium 4 kort, stryg den ene processor og lav den om til en 2.0 GhZ, og smid lidt ekstra RAM i...

Man bør nok vente enten på Dual Xeon boards, eller dette her: http://www.viatech.com/jsp/en/products/apollo/P4X266.jsp

Det understøtter 4 Gb DDR2100 RAM... *Savle*
Avatar billede burningice Nybegynder
03. september 2001 - 23:49 #61
well.. hvis vi ender med en 2 Ghz P4, hepper jeg på Mac\'en... jeg tror sq at 2x 800 MHz G4 snilt kan slå 2 Gh P4

Nu må du jo huske på at det ikke er de rå MHz tal som tæller, men mindst lige så meget optimering mellem software og hardware, og her har Apple det nemt... det er jo dem der laver det hele...!
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2001 - 10:16 #62
Ok, skal vi snakke rent CPU tid så kan vi jo bare springe på en Talknuser som en fra SGI, men jeg ville bare lige fremhæve hvor meget mere hardware du får for de samme 25.000 kr som en Mac koster, i en PC.

EOD herfra, hygge og smile :)
Avatar billede hotpop Novice
04. september 2001 - 12:34 #63
el_barto> det var IKKE Datatid, men Alt Om Data
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2001 - 12:40 #64
hotpop> Så var det nok derfor jeg ikke kunne finde artiklen! :)
Avatar billede hotpop Novice
04. september 2001 - 12:53 #65
den er nok på www.itsvar.dk - der er alle artkler fra sidste måneds blade :)
Hvad hedder artiklen?
Avatar billede hotpop Novice
04. september 2001 - 12:54 #66
Har selv læst den med måske du kan huske overskriften på artiklen/testen :) ???
Avatar billede victorflyv Nybegynder
04. september 2001 - 13:07 #67
ligemeget hvad det var for et blad vil mac altid være bedre end en pc, men diskussionen kan jo blive ved så længe de to typer findes.
Avatar billede hotpop Novice
04. september 2001 - 13:22 #68
victorflyv> nej læs artiklen, så vil du se at mac er langsomst! :)
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2001 - 13:23 #69
Jeg ved ikke hvor cyberfessor har sine priser fra, men på www.computerstore.dk koster følgende konfiguration den nette sum af 21.990 kr:

CPU G4
MHz 867MHz
Harddisk 60GB
Ram 128MB
Opløsning 1920x1200
Grafikkort 32MB
CD-Rom Ja
DVD Ja
CD-RW SuperDrive
Modem 56K
IRDA n/a
USB 2
FireWire 2
Ethernet Gigabit
Tastatur Ja
Mus JA
Software MacOS 9.2
Andet MacOS X

Men måske er hans priser uden moms? (Mine er med)
Avatar billede victorflyv Nybegynder
04. september 2001 - 13:25 #70
den maskine gad jeg godt eje, *suuuk*
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2001 - 13:31 #71
Ifølge http://www.apple.com/pr/library/2001/jul/18pmg4.html har en Dual 800 MhZ (Med kun 256 Mb RAM og et GeForce 2 MX kort) en vejledende udsalgspris på $ 3.499, det svarer til ca 29.000 kr.
Avatar billede victorflyv Nybegynder
04. september 2001 - 13:33 #72
det passer ikke, det svarer til 27992,- :)
Avatar billede victorflyv Nybegynder
04. september 2001 - 13:34 #73
men ram til mac er også ret billigt, jeg kan også købe det hele excl. moms så jeg får det lidt billigere.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2001 - 13:40 #74
victorflyv> Dollarkursen ligger lige nu på 829.22, så min udregning er ganske rigtig.. (tip: www.valutakurser.dk )

Ja, men jeg kunne jo så også købe min PC uden moms...så blev prisen lige pludselig kun 17.600 kr....Og hvis vi skulle op på de 25.000 som cyberfessor åbenbart vil give for sim Mac, jamen så kunne vi jo have råd til måske 150 Gb ekstra Harddisk, eller måske et par GB RAM ekstra?
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2001 - 13:42 #75
Konklusionen af det her må være:

Har du 25.000 kr du vil brænde af på en maskine der skal bruges til grafisk arbejde, er du bedst stillet med en PC.
Vil du også have at den skal være køn at se på, og kunne snakke sammen med resten af firmaet bliver du nødt til at \"nøjes\" med en Mac.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2001 - 13:44 #76
Ram til Mac er iøvrigt ikke billigt i forhold til hvor billigt det er til PC. 1 Gb DDR RAM for 1100 kr. Se DET er billigt! :P