Avatar billede tob Nybegynder
01. september 2001 - 17:47 Der er 45 kommentarer og
6 løsninger

Hvilket kabinet???

Jeg skal opgraderer min pc og har planlagt at købe EPoX EP-8K7A+ bundkort, som jeg ved er ret stort, dvs. jeg kan muligvis ikke bruge den nederste 5 1/4 tomme pladsen. Problemet er så at jeg skal have plads til 2 cdrom-drev og 2 harddiske.... Hvilket kabinet skal jeg vælge (jeg har tænkt på et full size tower, eller et \"stort miditower)? Det er meget vigtigt for mig at PSU\'en er rimelig støjsvag(dog skal den være 300W minimum)....

Jeg giver op til 400 point for gode svar... angiv gerne forhandler
Avatar billede tob Nybegynder
01. september 2001 - 17:49 #1
I øvrigt går jeg helst ikke over 1000 kr i pris
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
01. september 2001 - 17:52 #2
Check den her website... Nu håber jeg ik du bor i Jylland :). 300 watt Kabinetter til omkring 300 kr. hvis det var noget ?

http://www.hkautomation.dk/index2.htm

Meget meget meget billig butik :d
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
01. september 2001 - 17:53 #3
Det her ? http://www.mm-data.dk/catalog/product_info.php?products_id=252&PHPSESSID=d37181427cf9585c04093986ae34d137
Det er et sejt kabinet synes jeg! Ellers er Aopens altid gode!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
01. september 2001 - 17:53 #4
AOpen : HQ45-P4 ATX MidiTower  Ext/Int: 2x3½\"+3x5¼\"/1x3½\" / PSU: 300W 699 kr.  -http://www.compumail.dk/

eller : HQ08-P4 ATX FullTower    Ext/Int: 1x3½\"+5x5¼\"/7x3½\" / PSU: 300W 906 kr -http://www.imw.dk/
fundet på www.edbpriser.dk
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 17:53 #5
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404727901

Stort tårn til næsten det halve af hvad du vil gi\'.

Jeg bruger det i min server, og ved selv den højeste udnyttelse af den, er det stadig stille og roligt, selvom jeg har taget de styggeste kølere derind.

Tårnet er ret stort (620x190x430mm).
Og har plads til: 1 x 3½\" + 5 x 5¼\" / 4 x 3½\".

Vidst lige det du søger.

Hvis du så vil ha\' det yderligere Støj-frit, så gå ind på www.Studiedata.dk. Kig efter Noice-Control måtter, som du skal klistre op inde i dit kabinet.

Ulempen ved disse \"måtter\" er at der bliver varmere i dit kabinet.
Avatar billede groggy Nybegynder
01. september 2001 - 17:56 #6
Jeg har et Aopen HQ08 og er yderst tilfreds. Strømforsyningen er ikke den mest stille der findes men langt fra den mest larmende. Så det er mest en smagssag om hvornår det larmer for meget.

400 point? Synes du ikke selv det er lidt i overkanten for dette spørgsmål? Du bør nok overveje at sætte det ned.
Avatar billede tob Nybegynder
01. september 2001 - 17:59 #7
Jeg har læst en masse om at Aopen PSU\'er fra fabrikken (dem der følger med HQ08 og 45) er temmeligt støjende, så jeg vælger ikke det kabinet. Aashima M-600 Case ATX Big Tower er interessant. Antec kabinettet for dyrt.
Avatar billede teknik Juniormester
01. september 2001 - 18:00 #8
to 51/4 drev, samt to hdd\'s det kan altså være i de fleste normale kabinetter (alt som er større end micro&mini-tower).
Dvs. du skal blot op i et MIDI-tower for at være sikker.
De fås jo i mange prisklasser fra ca. kr. 400 og op.
check evt. selv på www.edbpriser.dk
-At nogle så foretrækker et Full-tower - det er jo en smagssag.

mht støjsvag, og samtidigt min 300W, så:
- Noise Control www.noisecotrol.dk er jo de eneste, som rigtig gør i støjsvage kabinetter/blæsere.
De har et midi-tower til 1046,-, men kun med en 235W PSU...den skal altså skiftes til en større, og det koster selvf. ekstra...måske 2-300.
Det er \"luksus\" løsningen.

Den \"billige\" løsning er at købe et billigt kabinet med 300W PSU, og så købe en støjsvag blæser til PSU\'en, og selv skifte den.

Mht. Støj, så spiller CPU-køleren også en stor rolle.
Silverado er koanon god, men dyr.
Se evt. den sammenlignende test af ydeevne vs. støjniveau hos Tom\'s Hardware inden du vælge CPU-køler.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede tob Nybegynder
01. september 2001 - 18:00 #9
groggy>> jeg giver ikke nødvendigvis 400 point. Kun hvis jeg får et genialt svar... Desuden vil jeg gerne have så mange forslag som det nu er muligt.
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 18:01 #10
Det er så interessant, at når jeg samler min nye stationære i denne måned, at jeg køber det samme kabinet, fordi det er så stort, let og godt at arbejde med.

Ang. kølere er det let at sætte et par extra derind, trust me ;)
Avatar billede teknik Juniormester
01. september 2001 - 18:02 #11
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 18:04 #12
Tænk på følgende:

Jo større kabinet, destov mindre varme.

Og det er vel det vi alle i bund og grund går efter.

Jeg kigger ikke så meget på DbA når jeg køber kølere, dog skal de max ligge på 30-32 stykker, før jeg ikke vil ha\' dem mere.

Du behøver slet ikke gå ind på sider som tomshardware.dk. Vi har jo sider der kan konkurrere imod dem her i danmark. Tag f.eks. www.Tweakup.dk og www.HOL.dk. Rigtig gode Hardware sites, lavet af danskere, for danskere :)
Avatar billede tob Nybegynder
01. september 2001 - 18:04 #13
teknik>> jeg har bestemt mig for cpukøler, og vælger sandsynligvis en xtreme fordi den køler godt (1,4 ghz tbird).
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
01. september 2001 - 18:07 #14
vidste du at kabinettet køler bedre når det er lukket ? Derfor holder den med større kabinet mindre varme ikke helt bbs. Et kabinet virker som et køleskab.

Forresten kan mange athlon CPU\'er også kører op i nærheden af en temperatur på 80 grader C før de begynder at lave fejl.
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 18:07 #15
Noise-Control blæsere har et lydniveua fra 12 - ca. 25 DbA.

Og der findes altså en del kølere der er bedre end en Noice-Control. Så jeg forstår ikke hvorfor man f.eks. får 6 DbA extra på, og køber en Thermaltake Vulcano 6Cu.

Test kan læses her:
http://www.tweakup.dk/guider/koelerguide/koelere/Vulcano6.htm.
Avatar billede tob Nybegynder
01. september 2001 - 18:08 #16
Jeg giver gerne pointene til en der kan anvise mig en butik i sverige el. tyskland som har Logic Concepts Full Size tower 985A på lager, og som sender til udlandet......

se også prc-data

http://shop-server.dk/cgi-bin/ncommerce3/ProductDisplay?prrfnbr=301491&prmenbr=302&CGRY_NUM=516

de har den bare IKKE på lager øv
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 18:10 #17
tob->
Det skulle vel ikke være en Vantec Extreme køler?
Den er rigtig god, har den på selve processoren i min server. Den er faktisk også meget tæt på lydløs.

phineas_phreak-> Du er da helt forkert på den der!
Jo større er kabinet er, jo lettere har luften ved at cirkulere, og på den måde bliver der koldere i kabinettet.

Det smarte ville være at sætte en extra blæser i, enten i toppen, eller i bunden af kabinettet, så den varme luft på enten den ene eller den anden måde forlader kabinettet.
Avatar billede tob Nybegynder
01. september 2001 - 18:12 #18
bbs>> jeg er interesseret i et kabinet ikke en køler. :)
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 18:13 #19
top->
Det tager min. 6-8 dage at sende det fra udlandet, så det er hip som hap om du køber det herhjemme eller i udlandet.

Endnu et + ved at købe det herhjemme er at det er billigere i fragt. For slet ikke at snakke om support.
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
01. september 2001 - 18:14 #20
A-Open HQ-45  Tjek mit www.hbb.dk/twisted/case
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 18:15 #21
:)
Jeg hjælper jo hvor jeg kan.
Avatar billede tob Nybegynder
01. september 2001 - 18:17 #22
bbs>> det tager dem 20 dage at få Logic kabinetterne på lager igen, så måske er det alligevel en ide at købe kabinettet i udlandet. Desuden tager det ikke 6-8 dage fra tyskland eller sverige. Jeg har modtaget en pakke fra holland på 3 dage.
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 18:17 #23
Kanon, det er fandme hurtigere end X-Data udsender deres hardware :)
Avatar billede tob Nybegynder
01. september 2001 - 18:18 #24
Kommer selvfølgelig an på hvor man handler osv.
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
01. september 2001 - 18:21 #25
Jeg kan godt følge dig bbs. Hvordan tror du et aircondition anlæg fungerer ?. Den varme luft bliver transporteret ud af rummet og ny afkølet luft bliver suget ind i rummet. JO mindre rum jo kortere tid tager det at afkøle. Men du har da ret i at et stort rum også vil virke afkølende i sig selv, jeg er bare ikke villig til at tro at der i den størrelse er så meget ekstra afkøling i et stort kabinet.
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 18:26 #26
Hvorfor tror du at folk samler sig, når det bliver koldt?
Så får de det varmere.
Jo mindre et kabinet er, jo tættere er det varme hardware på hinanden, og derfor bliver det også varmere.
Forstår du nu? ;)
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
01. september 2001 - 18:27 #27
jo tættere er det varme hardware på hinanden ? Det er motherboardet der afgør hvor tæt de enkelte dele sidder på hinanden. Du kan ikke flytte dine slots om det så er et kabinet på 3 x 2 meter.
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 18:29 #28
Kig i et stort og lille kabinet, så kan du se, at f.eks. harddiske er meget langt fra motherboard etc. i et stort, i forhold til et lille kabinet.

tob->
Svensk edbpriser ->
http://www.guide2it.se/
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
01. september 2001 - 18:35 #29
ok du har ret bbs. Et stort kabinet er meget bedre end et lille. Du skal helt klart købe et kæmpe stort mother fuc.. shit fuc..er kabinet så der ikke bliver så varmt. visse folk herinde satser på temperaturen og ikke mobiliten og prisen for den sags skyld. Det kan måske også give visse problemer med at placere et stort kabinet under dit bord, i dit skab, whatever så du kan få det gemt væk så det ikke larmer.
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 18:39 #30
Hvorfor dog gemme det væk?
Hvis man køber temmelig lydløst hardware, så larmer det mindre end et lille kabinet.
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
01. september 2001 - 18:39 #31
hvis man køber lydløst hardware koster det en del over de max 1000 kr. tob skrev han ville ofre.
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 18:42 #32
Han vil bruge 1000 på kabinet.
Hvad han vil bruge på hardware melder historien ikke noget om.
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
01. september 2001 - 18:47 #33
kabinet even. er det ik det vi snakker om, bare mig der ik formulerer mig ordentligt.
Avatar billede slinky Nybegynder
01. september 2001 - 18:47 #34
>>zyberwizard: den plexiglas side du har på dit kabinet, hvor har du købt den?? eller har du selv lavet den?

//slinky
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 18:51 #35
slinky->
Opret dit eget spørgsmål ..
Avatar billede acid-head Nybegynder
01. september 2001 - 19:45 #36
Hvis du vil have store, gode kabintter, så skulle du tage et kig på http://www.studiedata.dk/ <- Deres kabinettet er af rigtig god kvalitet... De er godt nok ikke helt billige, men prøv at chekke dem alligevel! Hvis du invistere i et af deres kabinetter, bliver du \"lykkelig\" ! :) Ej, ikke helt, men de er gode! :)
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
01. september 2001 - 19:46 #37
slinky > Jeg har selv lavet siden !
Avatar billede acid-head Nybegynder
01. september 2001 - 19:49 #38
BBS --> Kender du ikke også den norske edbpriser ? :)
Avatar billede slinky Nybegynder
01. september 2001 - 21:34 #39
cool nok, men hvordan f**** har du fået den til at passe så perfekt??

//slinky
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 23:00 #40
slinky->
Så opret da dig eget spørgsmål!
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 23:03 #41
acid-head->
Nej, desværre.
Avatar billede tob Nybegynder
02. september 2001 - 00:15 #42
SLINKY>> opret dit eget spørgsmål. Jeg kan jo sende en mail til ADMIN.
Avatar billede bbs Nybegynder
02. september 2001 - 00:17 #43
Endelig en der fatter hvad jeg mener :)

tob->
Har du andre spørgsmål, før du lukker dette?
Avatar billede tob Nybegynder
02. september 2001 - 00:38 #44
Neej... jeg ved stadig ikke hvilket kabinet jeg skal købe, men jeg tror jeg venter på at de får logic 985a hjem.
Avatar billede tob Nybegynder
02. september 2001 - 00:51 #45
Nu har jeg sgu også brugt hele min lørdag på at stene over full size kabinetter..... jeg burde have lavet noget arbejde.....
Avatar billede tob Nybegynder
02. september 2001 - 09:25 #46
Jeg er ked af det men jeg tror nu ikke der er 400 point til nogen af jer, men i skal nok få nogle af dem...
Avatar billede bbs Nybegynder
02. september 2001 - 10:11 #47
Logic 985A er også et rigtig godt valg.

Logic laver jo flotte Design-kabinetter, jeg har kun hørt gode ting omkring det.

En idé ville være at tjecke om der er plads til de kabinet-blæsere du vil ha\', da der jo ikke altid er det i kabinetter.
Avatar billede tob Nybegynder
02. september 2001 - 11:51 #48
Jamen har jeg brug for de kabinet-blæsere?
Er strømforsyningsblæseren ikke nok?
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
02. september 2001 - 13:59 #49
det er nok en smagssag. Jeg kan ik se hvad man skal med alt det ekstra lort... Som jeg ser på det: \"Virker lortet, RØR DET IK\". Og jeg har da set adskillige maskiner virke uden en masse skrald til ekstra udstyr der koster i dyre domme. Men som sagt er det nok en smagssag hvad man vil. (forresten er det også billigere i strøm uden ekstra kabinetblæser)
Avatar billede tob Nybegynder
02. september 2001 - 14:12 #50
Så nu kan det også være ligemeget. Jeg har købt et MIDI-tower kabinet w400 tror jeg nok fra Aashima med lownoise-strømforsyning og harddisk og cdrom slæder... det er ret lækkert og jeg tror sgu det er stort nok til EpoX bundkortet sammen med 2 diske og 2 cdrom. Tak for hjælpen allesammen
Avatar billede bbs Nybegynder
02. september 2001 - 15:38 #51
Takker for points :)