Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
01. september 2001 - 16:17 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

AMD Thunderbird 69 grader varm!

Da jeg købte min amd athlon thunderbird 1,4 GHz samt en coolermaster køler og et ASUS A7V266 bundkort fik jeg at vide at jeg sagtens kunne beholde mit nuværende kabinet som er et Aopen HQ45 ATX. Min processor er uhyre varm 69 grader efter jeg lige har spillet et spil. Er det normalt? Eftersom min gamle processor som var en P3 800E kun var ca. 35 grader varm undrer det mig lidt at min nye processor er næsten dobbelt så varm.
Avatar billede milpoer Nybegynder
01. september 2001 - 16:20 #1
Nu har du husket at få en 300W PSU ik ?
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 16:22 #2
AMD cpu\'er er generelt varmere end Intel CPU\'er.

Men dette lyder da godt nok helt forkert.

Enten har du ikke 300W PSU eller også er din køler gået itu.

Jeg vil anbefale dig at låne, eller købe en anden køler af en ven. En god Køler kan forefindes på www.tweakup.dk i køler-guiden.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
01. september 2001 - 16:22 #3
Det er ikke normalt... har du god udluftning i dit kabinet????
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 16:24 #4
Kan være at du bliver nød til at købe denne:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=176&page=1
Avatar billede maniacdog Nybegynder
01. september 2001 - 16:32 #5
Om det er en 300W PSU eller ej, gør ingen forskel på varmen. Hvis hans computer starter og han kan spille, så er den PSU han har rigligt.
(Jeg bruger kun 235W og det virker glimerende)

Da du monterede din køler, huskede du så at fjerne det lille stykke tape der sad i bunden af den? Det glemte jeg til og starte med og min processor blev også så varm som din gør nu. Jeg fjerende så mit stykke og det hjalp gevaldigt.
Hvis du har fjernet dit stykke og har brugt kølepasta så vil jeg kraftigt anbefale dig og tjekke en ting.
Hvor mange RPM (omdregninger) kører din blæser med?
Ud over det vil jeg anbefale dig og købe nogle kabinet blæsere og sætte i, for og få noget luftcirkulation.

Hvis det er helt kritisk så anskaf dig en ny CPU blæser, det her er ikke normalt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 16:33 #6
Pil siden af kabinettet indtil du får en bedre køler, 69 grader er da lige i overkanten.
Brug dagen i morgen til at skille dit kabinet ad og rens godt ud med en blød pensel og en støvsuger, også ventilatoren i strømforsyningen, alle steder hvor der er udluftningsriller!
Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
01. september 2001 - 16:48 #7
min blæser kører med 4600-4800 rpm. Jeg ved ikke om min strømforsyning er 250 eller 235W men den er i hvert fald ikke 300W. Når computeren bare står og er tændt er den konstant 61 grader varm og aligevel er den ikke gået i stå en eneste gang endnu. Det lille stykke lyserød tape/kølepasta som sad på undersiden af køleren har jeg ikke fjernet da det ikke lignede tape. Er det her problemet ligger?
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
01. september 2001 - 16:50 #8
Prøv og pil siden af kabinettet og se hvad temp. den kommer til at ligge på! Det kunne godt tyde på at du har problemer med at få den varme luft ud af kabinettet...

::sunlock.dk::
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 16:56 #9
Det er ikke sikkert at du skal pille det lyserøde tape af med mindre det er en tynd film der kan trækkes af.
Fik du ikke en brugsanvisning med til køleren, der plejer at stå hvordan man monterer den og behandler tapen eller filmen!
Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
01. september 2001 - 17:07 #10
Hvis det lyserøde tape skal at så skal det kradses af men en hobbykniv så godt sidder det fast. Og nej jeg fik ikke en brugsanvisning med så ville jeg jo ikke have haft et problem. Det eneste der står på æsken er en henvisning til www.coolermaster.com som ikke kan bruges i mit tilfælde. Min processor er nu, efter at jeg har pillet begge kabinettets sider af, 54 grader varm når den bare står og kører og altså ikke spiller.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
01. september 2001 - 17:09 #11
Hehe... coolermaster.com. Det er smart, at de henviser til deres hjemmeside, hvis man har nogle problemer. Men for satan, man skal ha\' en hurtig forbindelse for at kunne finde det man skal bruge INDEN man sætter køleren på *hehehehe*

::sunlock.dk::
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
01. september 2001 - 17:10 #12
Jeg har en 1GHz AMD som blev omkring 65 grader varm. Så satte jeg en ekstra blæser i kabinettet til at suge koldere luft ind, nu ligger den max på 59 grader... måske skulle du få noget udluftning i kabinettet...

::sunlock.dk::
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 17:15 #13
sunlock.dk> 2Mbit forbindelse måske ;o)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
01. september 2001 - 17:16 #14
retaxes <<<

Hvis den bliver 69 grader MED køler, såååå har du travlt, MEGET travlt... Den skal jo også nå at starte op, hehe.

::sunlock.dk::
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 17:23 #15
*GRIN*
Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
01. september 2001 - 17:33 #16
Nå nu kan det være nok. Jeg køber sgu et nyt kabinet. I skal have tak for alle jeres gode svar men desværre hjalp de mig ikke ret meget.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
01. september 2001 - 17:35 #17
Jeg tror ikke det er dit kabinet, som der er noget galt med. Du har en stor processor som laver meget varme. Du burde heller prøve at købe en blæser, til udluftning af den varme luft i kabinettet. Det skulle gerne hjælpe :)

Takker for points ;)

::sunlock.dk::
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 17:38 #18
kajbonsjuk> Øhh, jeg var da først med forslaget med at pille siden af, mystisk, meget mystisk!
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 17:39 #19
Well, forget it!
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
01. september 2001 - 17:39 #20
retaxes <<<

Skal vi dele??? Bare si\' til :)

::sunlock.dk::
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 17:41 #21
sunlock.dk->
Jeg vil da gerne dele ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 17:43 #22
Nope!
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 17:44 #23
Jo jeg vil!
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 17:45 #24
Argh, så skidt bbs, det gør hverken fra eller til ;o)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
01. september 2001 - 17:46 #25
retaxes <<<

Jamen så slipper du da ;)

bbs <<<

Du slipper også *lol*

::sunlock.dk::
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 17:48 #26
:)
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 17:51 #27
;o)
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 17:57 #28
:-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 18:00 #29
#:=((
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
01. september 2001 - 18:01 #30
Smiley-krig????

[:-)

::sunlock.dk::
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 18:10 #31
&#9827; Hvem spiller ud?
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 18:11 #32
Æv, det skulle have været en Spar ;o[|}
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 18:11 #33
[|]:-)

Skulle lige ha\' hjelm på.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 18:18 #34
($)  \\
  &#8364; | Bill
($)  /
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 18:19 #35
[6]
  >:=<
[9]
Avatar billede dribble Nybegynder
01. september 2001 - 21:16 #36
lige en kommatar til Kajbonsjuk.....nu har du forhåbentlig ikke pillede det \"lyserøde\"  tingest af som sad nede under din køler......det er nemlig kølepasta, der er sat på i forvejen fra fabrikken af.

he he

hope not

Avatar billede dgj Nybegynder
02. september 2001 - 17:00 #37
Hvilken model er det

CB5-5G12
CF5-5G11
CF5-5G11P
CF5-5G12
CH5-5K12
DP5-5F11
DP5-5G11
DP5-5H51
DP5-5H53
DP5-6H51
DP5-6H11
DP5-6I31A
DP5-6I31C
DP5-6H53
EP5-6H11/6I11
EP5-6H51/6I51