Avatar billede otteone Nybegynder
01. september 2001 - 15:06 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Tdc adsl netværk med switch

Jeg har en adsl 256 og har lige købt en switch hvor der er 5 porte og en uplink ,jeg har fået at vide at jeg bare skal sætte mit adsl moden i uplink og så computeren i en af de andre porte,,men jeg kan slet ikke få kontakt til min forbindelse,,kan det være fordi at jeg bruger det netkort som fulgte med adsl(atm25)eller har i nogle gode foreslag!!!!?
Skal man lave noget om i software eller hvad!!!

På forhånd tak!!!
Avatar billede tumben Novice
01. september 2001 - 15:09 #1
bruger du den rigtige indgang på adslmodemet...er det et Siemens Express link ??
Avatar billede otteone Nybegynder
01. september 2001 - 15:17 #2
jeg bruger den indgang som hedder atm,,men jeg har også prøvet den anden og det hjalp ikke!!!
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
01. september 2001 - 15:21 #3
Jeg mener du skal bruge et almindelig netkort, det netkort der følger med TDC er et ATM netkort og understøtter ikke ethernet som lokale netværk  kører på. Har du ikke en router til at omdirigere signalet fra ATM til ethernet er det her du bliver nødt til at bruge et ATM netkort.

Nu ved jeg ik hvad det er for en TDC løsning du kører med. Er det den gamle net express uden router løsning skal du have både dit ATM netkort + et alm. ethernet netkort i din maskine for både at kunne gå på nettet og fungere over lokalt netværk med din switch/hub. Er det den nye netexpress løsning med router (gælder også proaccess løsning), er det eneste du skal ha i et almindeligt netkort forbundet til din switch som er forbundet videre til din router. (check om du har brugt det rigtige kabel, der er forskel på straight og twisted pair).

Håber det var en hjælp
Avatar billede tumben Novice
01. september 2001 - 15:25 #4
er det bredbånds ADSL du LIGE har fået fra tdc...det har jeg også ..men man får da ikke atmkort med ...ellerhvad

Jeg har et Siemens Expresslink og en UNEX switch fra tdc..og et alm 10/100 netkort..det virker perfekt..
Jeg er slet ikke sikker at du overhovedet KAN bruge et atm mere...er ikke rigtigt med...uddyb !!

..er du sikker påat dine kabler er de rigtige...det skal være pass trough kabler og ikke krydsede
Avatar billede tumben Novice
01. september 2001 - 15:29 #5
...automatisk detect settings...under LAN instillinger ...skal være til ...!!
Avatar billede otteone Nybegynder
01. september 2001 - 15:34 #6
jeg har en 9 månender gammel adsl og der fik jeg et moden og et atm kort og det har jeg kørt med siden,,men hvordan fung. det i dag. Mit moden som hænger på vægen hedder også expresslink og der er to udgange ATM og T base
Avatar billede otteone Nybegynder
01. september 2001 - 15:35 #7
hvilken port skal jeg bruge på expresslink ATM/T Base og hvilke kabler jeg har både lige og krydset!!!!
Avatar billede tumben Novice
01. september 2001 - 15:40 #8
Jeg kan kun sige at jeg fik kun et modem ...købte så deres UNEX switch...satte uplink i 10base 100 på ADSL modemet....forbandt mine netkort (alm.10/10 netkort) på mine to maskiner til P1 og P2 på switchen...og det kører...også det interne netværk...og internetadgang på hver af maskinerne.
Du må KUN bruge pass trough kabler !!!
Avatar billede tumben Novice
01. september 2001 - 15:42 #9
ups...alm.10/100 netkort /tumben
..og til switch må man kun bruge pass trough...ved ikke med router..
Avatar billede otteone Nybegynder
01. september 2001 - 15:43 #10
Satte du 10base i uplink på unexèn!!!???
Avatar billede tumben Novice
01. september 2001 - 15:45 #11
JA
Avatar billede otteone Nybegynder
01. september 2001 - 15:46 #12
har du en atm udgang på dit modem!!!!!???
Avatar billede tumben Novice
01. september 2001 - 15:48 #13
Ja...men der sidder en gummiprop i ...fra teledanmark
Avatar billede otteone Nybegynder
01. september 2001 - 15:49 #14
logger du på nettet med begge computerer eller er det kun den ene og den anden kobler bare på lokaltnet hvor du så har en netforbindelse fra den anden!!???
Avatar billede tumben Novice
01. september 2001 - 15:54 #15
jeg kan kommer på nette med begge pc UAFhængigt af hinanden...bare switchen er tændt.
Den ene pc...behøver IKKE at være tændt for at komme på nettet med den anden (og omvendt)
Jeg kan få kontrol over pc1 fra pc2 og omvendt
jeg kan fjernstyre pc1 og pc2 og omvendt..host og guest (netop).
Avatar billede otteone Nybegynder
01. september 2001 - 15:58 #16
jeg takker foreløbig for hjælpen og så vil jeg tage og prøve lidt af de ting i/du har foreslået,,men hvis det driller vender jeg tilbage.

mange tak!!!!!!
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
01. september 2001 - 17:46 #17
jo tak for pointene
Avatar billede i-mox Nybegynder
13. september 2001 - 23:33 #18
HALLOO!!!!! Du skal IKKE sætte ADSLmodemmet i Uplink, men forbinde det via 10BaseT til en indgang i switchen (ikke uplink)!
Det gør jeg, og det virker! Mads
Avatar billede tumben Novice
13. september 2001 - 23:42 #19
jeg kan kun gentage ..i uplink !!!...men iøvrigt er det nok ligegyldigt