Avatar billede slay Nybegynder
01. september 2001 - 14:51 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Dynamisk scrolling

Hej folkens,

Jeg har fået leveret dette script: http://rez.westwoodi.net/kwan/scrolling.html

Det skal bruge til dynamisk scrolling på et site..
Nu vil jeg gerne have det ændret således at der kun er en knap, og når man holder musen over den bruger den slow, og når trykker (og holder nede) så går den til medium.

Er dette muligt?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
01. september 2001 - 15:07 #1
Prøv at skift denne blok ud:

</head>

<body marginleft=\"0\" marginheight=\"0\">

<div id=\"divUp\">
    <a href=\"#\" onmouseover=\"scroll(-2)\" onmouseout=\"noScroll()\" onMouseDown=\"scroll(-7)\" onMouseUp=\"noScroll()\">[slow]</a>
</div>

<div id=\"divDown\">
    <a href=\"#\" onmouseover=\"scroll(2)\" onmouseout=\"noScroll()\" onMouseDown=\"scroll(7)\" onMouseUp=\"noScroll()\">[slow]</a>
</div>

<div id=\"divCont\">
    <div id=\"divText\">
        <p>News: <br>
        test text test text test text test text test text test text<br><br>
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. september 2001 - 15:08 #2
de 3 linklinier a la
  <a href=\"#\" onmouseover=\"scroll(-2)\" onmouseout=\"noScroll()\">[slow]</a>

erstattes af
  <a href=\"#\" onmouseover=\"scroll(-2)\" onmousedown=\"scroll(-7)\"
      onmouseup=\"scroll(-2)\" onmouseout=\"noScroll()\">[slow/medium] op</a>
foroven og af:
  <a href=\"#\" onmouseover=\"scroll(2)\" onmousedown=\"scroll(7)\"
      onmouseup=\"scroll(2)\" onmouseout=\"noScroll()\">[slow/medium] ned</a>
forneden.

mvh JakobA
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
01. september 2001 - 15:09 #3
... d.v.s. slet alt mellem </script> og anden linie med tekst.
Avatar billede slay Nybegynder
10. september 2001 - 15:43 #4
jakoba og tony..det er fint, hvad I har lavet... men hvis I nu ligger mærke til at når man trykker en gang og slipper, så fortsætter den med at scrolle med medium indtil man flytter musen fra linket..har I en løsning?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
10. september 2001 - 15:47 #5
Hvad ønsker du, den skal gøre - f.eks. stoppe ?
Avatar billede slay Nybegynder
10. september 2001 - 15:50 #6
ja
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
10. september 2001 - 15:52 #7
Et øjeblik ...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
10. september 2001 - 15:53 #8
Værsågod :)

<div id=\"divUp\">
    <a href=\"#\" onmouseover=\"scroll(-2)\" onmouseout=\"noScroll()\" onclick=\"noScroll()\">[slow]</a>
    <a href=\"#\" onmouseover=\"scroll(-7)\" onmouseout=\"noScroll()\" onclick=\"noScroll()\">[medium]</a>
    <a href=\"#\" onmouseover=\"scroll(-10)\" onmouseout=\"noScroll()\" onclick=\"noScroll()\">[fast]</a>
</div>

<div id=\"divDown\">
    <a href=\"#\" onmouseover=\"scroll(2)\" onmouseout=\"noScroll()\" onclick=\"noScroll()\">[slow]</a>
    <a href=\"#\" onmouseover=\"scroll(7)\" onmouseout=\"noScroll()\" onclick=\"noScroll()\">[medium]</a>
    <a href=\"#\" onmouseover=\"scroll(10)\" onmouseout=\"noScroll()\" onclick=\"noScroll()\">[fast]</a>
</div>
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. september 2001 - 15:56 #9
slay >> Har du testet? min skulle da gå tilbage til langsom hvis man slipper knappen.

mvh JakobA
Avatar billede slay Nybegynder
10. september 2001 - 15:58 #10
jakoba..Ja, jeg har testet det. Og kan da ikke se hvordan at tony har løst problemet.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
10. september 2001 - 16:03 #11
> slay
Jeg tror ikke helt, jeg forstår hvad problemet nu er ... min stopper nu med onclick. D.v.s. når bruger trykker på linket med musen, stopper scrollet.
Avatar billede slay Nybegynder
10. september 2001 - 16:07 #12
Nej nej, du misforstår mig. Jeg vil have det således:

Når brugeren holder musen over går den til slow
Når brugeren trykker med musen går den til medium
Når brugeren tager musen væk stopper den.
Når brugeren slipper musen går den til slow, hvis musen stadig er over linket.

Understand-able?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
10. september 2001 - 16:08 #13
Ja ok ... et øjeblik ...
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. september 2001 - 16:08 #14
Nåe nej, jer starter blot endnu en scroll-thred oveni den anden hver gag knappen går op og ned.
3 funktioner skal ændres:

var scrollHandle;    // nu variabel oprettes

//Makes the object go up
function goDown(move){
  if(this.y>-this.scrollHeight+oCont.clipHeight){
    this.moveIt(0,this.y-move)
    if(loop) scrollHandle=setTimeout(this.obj+\".down(\"+move+\")\",speed)
  }
//Makes the object go down
function goUp(move){
  if(this.y<0){
    this.moveIt(0,this.y-move)
    if(loop) scrollHandle=setTimeout(this.obj+\".up(\"+move+\")\",speed)
  }

//Calls the scrolling functions. Also checks whether the page is loaded or not.
function scroll(speed){
  if(loaded){
    loop=true;
    clearTimeout( scrollHandle ); // stands gammel scroll-loop
    if (speed>0) oScroll.down(speed)
    else
    if (speed<0)  oScroll.up(speed)
  }

det er linien med scrollHandle der er ændret/ny i hver funktion.

mvh JakobA
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
10. september 2001 - 16:13 #15
<a href=\"#\" onmouseover=\"scroll(-2)\" onmouseout=\"noScroll()\" onclick=\"noScroll(-7)\" onmouseup=\"scroll(-2)\">[slow]</a>

... bliver nød til at løbe, junior skal til fodbold :) vender tilbage hvis der stadig er problemer ...
Avatar billede slay Nybegynder
10. september 2001 - 16:16 #16
Jeg skal til møde nu. Vender tilbage i morgen.
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. september 2001 - 16:37 #17
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
10. september 2001 - 16:42 #18
OK hvordan går det ... ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. september 2001 - 16:51 #19
Jeg har det godt, tak. Og Du?  ???
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
10. september 2001 - 17:00 #20
Øhh JakobA din drillepind ! Bare vent, en skønne dag så ... :)
Avatar billede slay Nybegynder
22. september 2001 - 15:41 #21
ja, det var vist jakoba der vandt ikke sandt?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
30. september 2001 - 12:13 #22
Nej - det var dig der vandt, du fik løst dit problem :)

At du bedst kan bruge JakobA\'s løsning er bare helt i orden !

Tak for point ...

/Tony