Avatar billede f3rn Nybegynder
01. september 2001 - 00:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indbygget lydkort virker ikke mere!

Hej jeg har et Soltek budkort med indbygget lydkort / sl-75kav-x series.

Alt andet end lyden virker, det var siden jeg fik min 40gb ibm hd i. Den kan godt finde enheden men den virker ikke. I system oplysninger står der at enheden virker korrekt.

Jeg har fået min BIOS flashet og det virkede ikke. Hvad tror I der skal til?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
01. september 2001 - 00:16 #1
Har du set om du ikke er kommet til at slå onboard lyd fra inde i bios?
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 00:20 #2
Har du sat stikket til højtalerne i det rigtige sted og tændt for forstærkeren?
Avatar billede f3rn Nybegynder
01. september 2001 - 01:48 #3
Jeg tjekker lige igen...

Stikkene er sat rigtigt i. Media afspilnings programmer går i stå når jeg kører dem uden driver.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 09:48 #4
Prøv at klikke på den lille højt. i Taskbaren og se om der er åbnet for de forskellige kanaler.

I Enhedshåndteringen kan du under IDE ATA/ATAPI se efter om DMA er sat til HD og CD rom!
Avatar billede f3rn Nybegynder
01. september 2001 - 11:57 #5
Ved i hvad gutter jeg har fået det ordnet. En go gammel formatering virkede, ellers tak for de gode råd! :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 12:03 #6
Selv tak!