Avatar billede spursfc Nybegynder
01. september 2001 - 00:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

PC genstarter af sig selv!!

Jeg har en 450Mhz pc med 128 ram, voodoo 4 grafikkort der genstarter i tide og utide uden at jeg har bedt den om det! For det meste sker det når jeg er på nettet som jeg har forbindelse til vha adsl!

Spørgsmålet er måske lidt svært men jeg håber på svar!

på forhånd tak Peter
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 00:18 #1
Det havde været rart om du fortalte hvilket styresystem du bruger?
Avatar billede spursfc Nybegynder
01. september 2001 - 00:36 #2
sorry

Win 98
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 00:46 #3
Hos os har vi nogen gange oplevet at den genstarter når man er på nettet, men om IE er skyld i det kan være svært at forstå.
Hvilken version af Internet Explorer bruger du?
Avatar billede spursfc Nybegynder
01. september 2001 - 09:52 #4
version 5.5
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 10:01 #5
Ved du hvordan du kommer ind i bios?
Avatar billede styggeulv Nybegynder
01. september 2001 - 10:05 #6
en mulighed er, at du anvender ACPI (se i bios).. dette \"smarte\" system kan netop lave denne type fejl... jeg havde samme problem LÆNGE, og det løstes ved at fjerne ACPI, som ellers sørger for automatisk at allokere IRQ\'er...

-wolfie-
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 10:12 #7
styggeulv> Ja, den mulighed er der, men det vil kræve en ny installering af Windows siger de kloge hoveder!

ACPI finder man under Power Management!
Avatar billede manhatten Nybegynder
01. september 2001 - 10:36 #8
Der kan også være tre andre grunde så vidt jeg lige kan se:
1 Processoren bliver for varm
2 En kortslutning et eller andet sted i maskinen
3 At strømforsyningen er ved at gå i stykker.

/Manhatten
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
01. september 2001 - 16:03 #9
Genstarter den eller går den \"bare i sort\", og kræver en indsats for at reboote??
Avatar billede whiteclaw Praktikant
01. september 2001 - 16:19 #10
Den der med strømforsyningen der er ved at gå i stykker og en kortslutning et eller andet sted i maskinen holder ikke i byretten.

Men det er dog muligt at du under bios eller i selve windows, har slået en sluk selv funktion til når processoren bliver for varm. Dette problem havde jeg selv engang. Og det hjalp ved at slå funktionen fra i bios\'n. Måske hjælper det. Prøv eventuelt at installere et cpu-temperatur-overvågnings-program.

styggeuld> Det er helt klart også en mulighed
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
01. september 2001 - 16:30 #11
Hvis ikke dette ligger i BIOS allerede....
Avatar billede styggeulv Nybegynder
02. september 2001 - 09:13 #12
retaxes> det er ikke nødvendigt at geninstallere windows efter man har frakoblet ACPI...det er den ANDEN vej rundt (når du går fra alm. APM til ACPI at det er nødvendigt men en geninstall. af Windows). Systemet vil efter genstart genfinde alt perifert udstyr og tildele \"nye\" irq\'er... ;-)

spursfc> HVORNÅR opstod problemet? Har det ALTID været der? Installerede du noget NYT, hvorefter problemet opstod?

whiteclaw> hvor har du ret med det med strømforsyningen... den er lidt for letkøbt! jeg HADER, når folk f.eks. bare svarer: \"køb en ny pc!\" sikke\'n hjælp! suk! og VARMEN kan som du si\'r HELT KLART også være en mulighed.. check at blæserne ikke er stået af eller totalt snavsede!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2001 - 11:58 #13
styggeulv> Takker for oplysningen om APM & ACPI ;o)
Avatar billede styggeulv Nybegynder
02. september 2001 - 20:54 #14
retaxes> du er velkommen ;-) ....selvom jeg foretrækker settere fremfor Cairn Terriere! ;.)
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2001 - 22:16 #15
Smag og behag, nogen har store hunde fordi de ikke skal bukke sig så langt ned ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 15:04 #16
Nå, det er da en trøst at du har afvist alle svarene!
Avatar billede spursfc Nybegynder
01. februar 2002 - 13:23 #17
har installeret win 2k nu og der genstarter den ikke så nu er problemet løst......ellers tak for svarene..
peter