Avatar billede Blød trafikant Ekspert
23. februar 2025 - 17:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

YouSee App går i sort ved opstart på Tizen styresystem

Hej allesammen

Mit Philips tv begyndte at opføre sig mærkeligt efter 15 år, så jeg har nu anskaffet mig et Samsung 55" CRYSTAL UHD TV TU55CU7095 (2024) med Tizen.

Det virker perfekt, men en enkelt ting irriterer mig dog.

Jeg har installeret YouSee appen, men allerede efter en dag, så gik den i sort ved opstart af appen.

Efter geninstallation af appen virker den igen i cirka et døgn. Så sker det samme.

Er det normalt at opleve sådanne problemer med apps på et Smart TV?

Det er mit første smart tv, men jeg synes ikke det er særlig smart, når det er så ustabilt.

Er der noget man kan gøre for at løse problemet?

-Blød trafikant
Avatar billede Erik K Ekspert
23. februar 2025 - 23:00 #1
Du spørger:
Er det normalt at opleve sådanne problemer med apps på et Smart TV?

Desværre er svaret ja.
Helt generelt er de installerede OS på smart-tv ofte upålidelige og de bliver sjældent opdateret.
Køb en Google TV Streamer eller en Apple TV boks og installer de ønskede apps på den.
Boksene bliver opdateret og er langt mere pålidelige.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
23. februar 2025 - 23:18 #2
Øv!
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
24. februar 2025 - 16:08 #3
Glemte lige at takke dig, Erik K, for svar.

Jeg har i øvrigt en PC og en Chromecast v3 tilsluttet TVet, så der er muligheder nok for at se TV på flere måder. Men det optimale ville være, hvis de installerede apps fungerede tip top. Men man kan jo aldrig få det hele.
Avatar billede Erik K Ekspert
25. februar 2025 - 15:42 #4
Ved at vælge en af de nævnte bokse og installere de ønskede apps på den, fungerer appsene tip top, men det er selvfølgelig en ekstra omkostning.
Boksene er dog funktionsdygtige i lang tid og kan tilsluttes et nyt TV, hvis man en gang skal skifte det ud.
Da jeg købte nyt TV (Samsung) for 2 år siden gad jeg ikke bøvle med deres Tizen OS, så jeg flyttede min Chromecast med Google TV fra det gamle til det nye og det hele fungerede som jeg var vant til.
Chromecast tilbydes dog ikke længere fra Google men er erstattet af deres TV streamer, som kan det samme som den tidligere model, men er forbedret på visse punkter.
Avatar billede Little Helper Seniormester
04. marts 2025 - 20:19 #5
Jeg ved ikke om du kan bruge det sene svar til noget. Først ville jeg checke om den firmware der er installeret i dit TV er den nyeste. Og er den det ville jeg fra koble ALT ekstern udstyr. Her tænker jeg Bla. på chromecast osv. og se om fejlen så stadig er der.

Til sidst et lille tip. Der er faktisk flere Apps som har den fejl at de "hænger" i opstart, min erfaring er at man som regel kan "hoppe" over denne fast frysning ved at trykke tilbage knappen på fjern betjening.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
05. marts 2025 - 12:21 #6
#5: Tak for forslag. Firmwaren er den nyeste og jeg har prøvet at frakoble min Chromecast. Desværre hjalp det ikke.

Jeg må bare leve med at skulle geninstallere Yousee ofte.

Jeg ledte på nettet efter om andre også havde problemer.
Der var flere der havde problemer. Jeg kan se at det muligvis er en opdatering fra Yousee sidste år, der skabte problemer. Yousee arbejder på en løsning, så jeg må bare vente til de måske kommer med en ny opdatering til deres app.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Opdater og udvid dine kompetencer inden nogle af tidens største fokusområder.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester