Avatar billede slambert83 Nybegynder
31. august 2001 - 18:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

D-Link 703 - Ftp adgang

Hej !

Er der nogen af jer som hved hvordan man åbner for \"sluserne\" så at andre udefra har adgang til min ftp server. JEg har lige købt en D-Link 704 router, som virker fint, men min FTP server rykker ikke så godt mere da routeren blokerer for folk udefra!

Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
31. august 2001 - 18:57 #1
du skal oprette et nat entry der peger på den ftpserver

plejer at sådan ud set nat entry add extern ip:port internip
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
31. august 2001 - 18:58 #2
eksempel...
set nat entry add 10.0.0.6 21 0.0.0.0 21 tcp
set nat entry add 10.0.0.6 21 0.0.0.0 21 udp
Avatar billede slambert83 Nybegynder
31. august 2001 - 19:11 #3
OK, det lyder da ok, men hvor fortæller jeg den det ??
Er det i dos promten ??

Avatar billede slambert83 Nybegynder
31. august 2001 - 19:12 #4
Hvis jeg skriver det i dos promten skriver den følgende:

Environment variable nat entry add 10.0.0.6 21 0.0.0.0 21 not defined

Nogen ide herom ??
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. september 2001 - 02:57 #5
du skal åbne telnet eller hyperterminal, der kan du programmere routeren ligeså tosset du vil ;o)
Avatar billede slambert83 Nybegynder
01. september 2001 - 09:44 #6
OK, men det fortæller stadig ikke noget om hvordan man gør det. Kan du ikke beskrive det step for step-
JEg åbner hyperterminal, wælger tcp/ip Winsock....

Hvad skal jeg så gøre ?????

HJÆLP !!!!

Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. september 2001 - 14:03 #7
hvis du åbner hypertrm, og skriver routerens ip addr i connection feltet, så vil du få en menu på skærmen, hvor du vælger bruger det numeriske tastatur til at navigere rundt med.
der vil være et punkt der hedder Advanced, derinde under vil du kunne finde NAT.. og så er kommandoen som ovenstående