Avatar billede Henrik Søborg Praktikant
16. december 2024 - 14:37 Der er 1 kommentar

Messenger viser ikke Reels

Hej med jer

jeg kan lige pludselig ikke åbne modtaget Reels i min Messenger, ( jeg har en iphone 13 ) den kommer ind, men med følgende tekst  "mediet ikke længere er tilgængelig", men det er det, men jeg kan ikke åbne det i min Messenger af en eller anden grund.
men hvis jeg sender Reels fra min facebook til mig selv i messenger så kan jeg godt åbne det, men ikke hvis andre sender reels til mig.

jeg har forsøgt at geninstallerer Facebook og slukke og tænde for min Iphone 13
kan i hjælpe mig med dette spørgsmål 🤞🤞

mvh Henrik
Avatar billede NicoIversen Mester
16. januar 2025 - 22:30 #1
Hej Henrik,

Jeg kan godt forstå, at det er frustrerende, når Messenger ikke viser Reels korrekt. Her er nogle mulige løsninger, som kan hjælpe dig med at få Reels til at fungere igen på din iPhone 13:

1. Tjek internetforbindelsen 
Sørg for, at din internetforbindelse er stabil, da Reels ofte kræver en god forbindelse for at kunne vises korrekt. Hvis du har problemer med Wi-Fi, kan du prøve at bruge mobildata eller omvendt for at se, om det gør en forskel.

2. Tjek Messenger- og Facebook-indstillinger 
Det kan være en god idé at sikre dig, at Messenger og Facebook er opdateret til den nyeste version, da der nogle gange kan opstå problemer med ældre versioner af appen. 
- Åbn App Store på din iPhone. 
- Gå til Opdateringer og tjek, om der er opdateringer til Messenger og Facebook. 
- Hvis der er opdateringer tilgængelige, så installer dem og se, om problemet er løst.

3. Ryd Messenger-cache 
Mens du ikke kan rydde cache direkte i Messenger på iPhone, kan du prøve at logge ud af Messenger og logge ind igen: 
- Åbn Messenger. 
- Gå til Profilbilledet i øverste venstre hjørne. 
- Rul ned og vælg Log ud. 
- Log ind igen og se, om problemet fortsætter.

4. Tjek Facebook- og Messenger-tilladelser 
Messenger og Facebook kræver tilladelser for at vise medier korrekt. Sørg for, at appen har de nødvendige tilladelser: 
- Gå til Indstillinger på din iPhone. 
- Rul ned og vælg Messenger. 
- Sørg for, at alle nødvendige tilladelser (som adgang til fotos og medier) er aktiveret.

5. Test i en anden enhed eller webbrowser 
For at se, om problemet er specifikt for din iPhone, kan du prøve at åbne Messenger på en anden enhed (f.eks. en iPad, anden telefon eller computer) for at se, om Reels kan åbnes der. Hvis det fungerer på en anden enhed, kan problemet være relateret til din iPhone.

6. Kontakt Facebook Support 
Hvis ingen af de ovenstående løsninger virker, kan det være en god idé at kontakte Facebook Support. Det kan være et teknisk problem, der er specifikt for din konto, eller et midlertidigt problem med Messenger, som de kan hjælpe med at løse.

7. Sikr at du har den rette Messenger-update, samt at din enhed er optimeret til denne version.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester