Avatar billede nu_igen Guru
Oprettet i dag kl. 08:13 Der er 4 kommentarer

Icloud på Ipad og Pc ?

Jeg har kun 60 Gb  lagerplads tilbage på min Pc og er forsigtig med at fylde mere på den gamle Imac med windows disk og Bootcamp. Desværre fik jeg lagt for meget diskplads på Apple delen, hvor jeg kunne hente 100 Gb, hvis jeg ville omstrukturere. Det har jeg dog ikke forstand på at gøre. Kan man få nogen til at gøre det uden at det hele skal omstruktureres? Med fare for at miste noget?

Mit spørgsmål er: efter at have brugt Icloud  på min Pc har jeg nu mistet ca. 20 Gb på min win disk. Det svarer til de 20 Gb billeder der ligger på min Icloud. Har jeg fået downloadet ALLE billeder fra Icloud? Hvor finder jeg dem på min pc, så jeg kan slette dem fra pc’en ?
Med venlig hilsen - Ingeborg
Avatar billede supportsiden Professor
Skrevet i dag kl. 09:19 #1
Jeg vil tro at du kan bruge "MiniTool"
https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Installeres på Windows
Du skal behandle billeder gennem iCloud, ikke slette bagom
De fleste cloud løsninger har mulighed for kun at gemme i cloud
Prøv at højreklik på fil/mappe og se om du kan vælge #frigør ålads" eller lign.
Kør en diskoprydning i din Windows
Avatar billede INK Ekspert
Skrevet i dag kl. 09:23 #2
Det er relativt enkelt, at ændre. Partitionen for MacOS skal reduceres i størrelse og derefter kan bootcamp partitionen forøges. Som altid når man piller ved den slags, kan det gå galt. Så derfor altid sikkerhedskopi af det hele inden det påbegyndes.

Med hensyn til iCloud skal du passe på. iCloud er en synkroniseringstjeneste. Ved sletning på én enhed slettes det overalt!! Du kan logge ud af iCloud på din Windows og derefter slette billederne, men du skal vel netop bruge dem her?
Avatar billede INK Ekspert
Skrevet i dag kl. 09:28 #3
Ref. #1
Jeg vil foreslå, at anvende det indbyggede diskværktøj i MacOS til at reducere partitionen med Mac. MiniTool er et windows værktøj. Måske kan det virke fra windows partitionen og reducere Mac partitionen, men jeg har ingen erfaring med det ;-)
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
Skrevet i dag kl. 09:55 #4
#3 Jeps, Disk Tools først på Mac til at lave Mac partition mindre, Så et Win-værktøj  (som fx MiniTool) til at udvide Win-partition med ubrugte (nye) plads.
Der er værktøj til Mac som kan gøre det hele i ét go', men det jeg bruger er betaling-software ("Camptune" fra Paragon Software - kom i en bundle med deres "NTFS for Mac"), men man jo selv kan gøre det gratis.

MEN FØR DU RODER MED PARTITIONERNE - LAV BACKUP!!