Avatar billede ranni Forsker
26. oktober 2024 - 14:32 Der er 7 kommentarer

Windows 11 vil pluselig ikke åbne nogle programmer.

Hej.
Min nye PC Win 11 vil pludselig ikke åbne visse programmer  ( Chrome, Firefox Adobe photo-programmer ).
Edge er der ingen problemer med  - - endnu.

En genstart: så viser det samme problem sig igen.

Gør jeg noget forkert ( det er meget muligt )
Avatar billede ranni Forsker
26. oktober 2024 - 14:34 #1
Hov ??
En genstart: så viser det samme efter 1-2 timer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. oktober 2024 - 18:40 #2
Sørger du for at den er fuldt opdateret? Tryk på Windowstasten +i = Indstillinger Vælg Windows update: Gå også ned til Avancerede indstillinger og se om der er Valgfrie opdateringer? Slå også nye opdateringer til så snart de er ledige!
Sådan kører jeg mit!
https://ibb.co/58p0kr5
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2024 - 23:00 #3
Deaktiver hurtig start i de avancerede indstillinger i strømstyringen.
Funktion får din pc til st starte en smule hurtigere op men har sine fejl også da session du lukker ned med gemmes og bruges ved opstart.
Uden hurtig start loades Windows fra bunden hver gang.
Jeg anbefaler ikke at man klikker af at få feature opdateringer så snart de frigives. Ser desværre stadig de frigives med fejl der giver problemer for nogle. Er boksen ikke tjekket af går der ca 14 dage hvor de automatisk bliver tilbudt.  Det giver Microsoft lidt tid det at få tilrettet det så det virker rigtigt.
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i går kl. 06:55 #4
Windows 11 har inde i indstillinger en funktion under de installerede apps hvor man kan reparere og resette programmer Mener man skal trykke på 3 prikker ude til højre for program hvor man får denne mulighed. Det kunne du også prøve. Ved ikke om funktion virker optimalt på 3 part programmer dog. Bruger ikke selv Windows 11 særlig meget.
Avatar billede ranni Forsker
Skrevet i går kl. 10:01 #5
Hej igen.
Indtil for 14 dage havde jeg i ca. 2 mdr. problemer med gmail via Firefox.
Blev jeg på gmail og lavede noget andet ( foto/video arbejde) blev jeg pludselig afkoblet nettet. Jeg måtte så genstarte for komme på nettet igen.
Jeg REVO og Instl. Firefox mange gange uden held.
Dog i 14 dage ingen afkoblinger , men i går igen.
Jeg arbejdede i Adobe Photo, så ville den ikke åbne programmer, Firefox ville ikke slukke, Chrome ville åbne , men EDGE fungerede. Men så blev nettet afbrudt  ???
Genstarte Nu OK
Jeg prøver at fremprovokere det samme i dag, for evt. kunne se en sammenhæng.
Jeg prøver at "starte" Adobe Element, for jeg har en mistanke ?????
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i går kl. 11:16 #6
Du skal have tjekket op på i både Windows strømstyring og i strømstyring for dit netkort i enhedshåndtering om Windows må lukke ned for netkortet. Du skal måske også tjekke om der er en nyere og bedre fungerende netkort driver til Windows 11.
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i går kl. 11:22 #7
Har du i Photoshop andre tillægsprogrammer kørende? jeg havde problemer med at jeg ikke kunne køre Programmet fordi generatoren ikke kørte korrekt? Jeg kunne måske løse problemet ved at reinstallere. Men dette hjalp heller ikke! Hvorpå jeg åbnede kontrolpanelet: Programmer & Funktioner. og her afinstallerede Adobe Tillægsprogrammer!
https://ibb.co/kHvPp8X
Herefter ingen problemer!