Avatar billede hkprofil Forsker
25. oktober 2024 - 14:26 Der er 5 kommentarer

Safari

Min mand har Safari som browser på sin mobil. Det giver desværre en masse problemer, når han vil downloade en app. og han kan ikke få lov til at registrere sig. Jeg har hørt, at det skulle være pga Safari. Mit spørgsmål er, hvordan bliver han af med Safari og går over til f.eks. Google?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. oktober 2024 - 14:58 #1
Gå i Apple App store, søg efter "Chrome" og installer appen.

Man behøver ikke at afinstallere Safari - det er blot en ny app der installeres på telefonen.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2024 - 17:55 #2
Det giver ikke problemer mht at downloade en app. Apps på en iPhone hentes på App Store (og pt kun der).
Hvis han vil hente apps til andet (fx android-telefon eller windows) så skal der bruges en android eller windows enhed. De kan ikke installeres på en iPhone.
Hvis du fx har en android telefon, og en smart app til den, så vil den ikke virke på hans iPhone - det skal være en version hentet i App Store.
Avatar billede hkprofil Forsker
25. oktober 2024 - 18:29 #3
#1 Det har jeg gjort, men det hjalp desværre ikke.
#2 Det har flere gange voldt problemer. Denne gang er det f.eks. Lidl plus. Han kan sagtens downloade Lidl’s app men når han vil registrere sig til log-in går det galt 😡
Han har en iPhone 11, som jeg selv, og jeg har ingen problemer!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. oktober 2024 - 18:48 #4
Så lyder det mere som om at telefonen har problemer - den skal helst fungere som din egen.

iPhones har ikke helt de samme muligheder for at få ryddet op i gammel data som Android telefoner har, men til gengæld er de yderst taknemmelige at nulstille.

En dag i har 15 minutter i overskud, så vær sikker på I har hans AppleID mailadresse og password.
Tjek også at telefonen ikke klager over manglende backup til iCloud.
Gå ind i indstillingerne og nulstil telefonen. Når I når til konfigurationen, får I tilbud om at gendanne fra backup - gør det, og telefonen vil ende med den samme opsætning og indstillinger som I kom fra, bare uden fejl. (Forhåbentlig ;-) ).
Avatar billede hkprofil Forsker
26. oktober 2024 - 11:46 #5
#4
Det vil jeg forsøge, tilkalder lige min datter til at hjælpe. På forhånd tak, og vender tilbage.