Avatar billede Casper Juniormester
21. oktober 2024 - 21:46 Der er 3 kommentarer

Problemer med at computeren bare lukker når der spilles på den

Når min ven og jeg sidder og spiller så slukker hans computer engang i mellem. Jeg har en ide om at det fordi han har en 650 watt strømforsyning som ikke kan yde nok strøm til hans computer men han har ikke ændret noget i den. Computeren er nok en 5 år gamle og det er ikke et problem han altid har haft.

Han får den her besked under eventviewer

The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

Hvis han kopier den kritiske fejl så får han det herunder

Critical    21/10/2024 00.49.42    Kernel-Power    41    (63)
Log Name:      System
Source:        Microsoft-Windows-Kernel-Power
Date:          21/10/2024 00.49.42
Event ID:      41
Task Category: (63)
Level:        Critical
Keywords:      (70368744177664),(2)
User:          SYSTEM
Computer:      DESKTOP-2623ETI
Description:
The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.
Event Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331c3b3a-2005-44c2-ac5e-77220c37d6b4}" />
    <EventID>41</EventID>
    <Version>8</Version>
    <Level>1</Level>
    <Task>63</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8000400000000002</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2024-10-20T22:49:42.4896330Z" />
    <EventRecordID>167548</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>DESKTOP-2623ETI</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="BugcheckCode">0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
    <Data Name="SleepInProgress">0</Data>
    <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
    <Data Name="BootAppStatus">0</Data>
    <Data Name="Checkpoint">0</Data>
    <Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data>
    <Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">0</Data>
    <Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data>
    <Data Name="BugcheckInfoFromEFI">false</Data>
    <Data Name="CheckpointStatus">0</Data>
    <Data Name="CsEntryScenarioInstanceIdV2">0</Data>
    <Data Name="LongPowerButtonPressDetected">false</Data>
  </EventData>
</Event>

Hvad tænker i herinde? Kan det godt passe at det er hans strømforsyning som er problemet? Eller kunne det være noget andet?
Avatar billede valby Ekspert
22. oktober 2024 - 00:57 #1
Det kunne skyldes, at computeren bliver for varm under spil. har han prøvet at rense den ? Prøv at lade en ventilator blæse på den under spil.
Det kan også være harddisken, hvis der er for lidt plads til at arbejde på. Eller andet :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2024 - 07:14 #2
Hælder også til varmeproblem.
Husk ogsp at selvom i måske har renset den så glemmer de fleste at rense forsyningen.
Avatar billede Casper Juniormester
22. oktober 2024 - 21:40 #3
Han har ikke renset den i noget tid så det prøver han når han lige har tid til det