Avatar billede cyperbent Mester
17. oktober 2024 - 19:41 Der er 5 kommentarer

Komme på nettet i fejlsikret tilstand

Jeg har ladet mig fortælle, at man kan komme på internettet, hvis man kører i fejlsikret tilstand og har lagt mærke til, at der er en funktion i WIndows, når man vil køre i fejlsikret tilstand, som hedder noget med "Safe Mode with Networking" og for mig lyder det som, at man så kan på internettet, når man kører i fejlsikret tilstand.

Er det nogen som har prøvet det og har kendskab til den funktion?
Avatar billede puren Ekspert
18. oktober 2024 - 00:54 #1
ja den er der... hvad er det du vil op nå??

safe mode er jo lidt lige som en bil der køre en nødprogram
Avatar billede cyperbent Mester
18. oktober 2024 - 06:29 #2
Jeg vil gerne teste min hastighed til Internettet og jeg har kunnet forstå, at man bedst kan måle den ved og køre i fejlsikret tilstand, Det er det som jeg vil opnå.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. oktober 2024 - 08:18 #3
Det er vist en sandhed med modifikationer. Når du kører i fejlsikret tilstand kører du godt nok uden noget andet aktivt, og har derfor netværksforbindelsen stort set for dig selv.
Men du har også slået alle de hastigheds optimerings funktioner fra, som måtte højne din hastighed i netværket, så...

Og afhængig af hvad din netværksforbindelse er, kan der også være faktorer gældende som du ikke kan gøre noget ved - det er meget almindeligt med privat-forbindelser at de ligger i en pulje med andre, så din hastighed er afhængig af hvor mange andre der er på samtidig, og hvor på leverandørens netværk du bliver sluppet ud på internettet.

En hastighedsmåling er derfor altid kun et fingerpeg - og du får ikke andet end et fingerpeg ud af at køre i safe mode med netværk. OG du skal selv have 100% styr på at du ikke får noget snask ned på din maskine - du har jo heller ingen antivirus i fejlsikret tilstand.

VIL du absolut prøve, så start, kør, MSConfig - her kan du på "Boot" fanen skræddersy hvordan maskinen starter op.
Avatar billede puren Ekspert
18. oktober 2024 - 11:09 #4
Som #3 er inde på det giver kun et fingerpeg og så foreskriver loven jo også kun at betaler du for 200/200mbit kan du kun havde 200/200mbit til din central og ikke internet
Avatar billede cyperbent Mester
18. oktober 2024 - 14:51 #5
Mange tak for svar
Vil prøve det af.
Var bare nysgerrig på om det kunne lade sig gøre