Avatar billede dsj1972 Juniormester
Oprettet i dag kl. 13:19 Der er 4 kommentarer

hjælp til problem med filtrering af formular

Hej,

Jeg har et problem med en formular med underformular på og på underformularen har jeg et problem med at for den til at kun oprette det som jeg indskriver det, men lige så snart der opdateres eller gåes videre til ny post oprettelse, vender alle posterne på underformular sig som det nu behager.

Jeg har forsøgt at fjerne alt filtrering på formular og underformular, dog uden held.

Der er en del opslag på underformular, og jeg tænkte om det måske kan være årsag til at der vendes om på rækkefølge??

Nogen der har en ide til hvad man kan gøre for at man kan beholde den rækkefølge på poster som man indtaster der?

Mvh Dsj
Avatar billede Gustav Ekspert
Skrevet i dag kl. 14:01 #1
De to formularer skal knyttes sammen via hovedformularens underformularkontrolelement (der indeholder underformularen) og dennes to Data-egenskaber:

- OverordnedeFelter
- UnderordnedeFelter

Normalt vil den første indeholde feltet, som er den primære nøgle i hovedformularens datasæt.
Den anden vil indeholde feltet i underformularens datasæt, der skal matche hovedformularens primære nøgle.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
Skrevet i dag kl. 15:03 #2
Formularen Ordre består af hoved formular Ordre og underformular OrdreDetaljer.
Hovedformular er oprettet fra tabel, underformular via forspørgsel.

de OverordnedeFelter og underordnedeFelter Har Ordre_Id som er hoved formularens primære nøgle. Ordre_Id indgår også i underformularens forspørgsel.

Håber jeg har forklaret det rigtigt, ellers spørg.

Formularen virker sådan set fint, lige bortset fra den irriterende detalje at den selv vil bestemme hvilken rækkefølge posterne i underformular skal stå.

Jeg bemærkede ved tjek af de over og underordnede felter at der er en "filtrer på tom master", ved ikke helt hvad den gør, men denne står til ja. Bør det ændres?
Avatar billede Gustav Ekspert
Skrevet i dag kl. 15:16 #3
Rækkefølgen af posterne bestemmes af sorteringen i underformularens forespørgsel eller hvis du specificerer en sortering i selve underformularen.

Har du ikke angivet nogen sortering, vises posterne i en uforudsigelig orden.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
Skrevet i dag kl. 15:31 #4
Der er såvidt ikke sat nogen sortering i underformularens forspørgsel.
Kan man bestemme at der ikke skal vises i uforudsigelig orden i posterne på underformularen???