Oprettet i dag kl. 00:26 Der er 2 kommentarer

Outlook-mail driller

Det vedrører: Outlook 2007, Windows 10, youSee.
Min mail er opsat til at hente mails hvert 2. minut. Det fungerer oftest fint, men indimellem (gerne aften/sen aften) kommer der et vindue:

        Skriv adgangskoden til netværket
        Skriv brugernavn og adgangskode
        Server:              xxxxxxx
        Brugernavn:      *************
        Adgangskode:  **********
        [ ] Gem denne adgangskode på adgangskodelisten"

Har for år tilbage haft samme problem, hvor en youSee-medarbejder anbefalede at skifte adgangskode, hvilket hjalp. Har nu igen kontaktet youSee, der blot oplyser de ikke supporterer mail-programmer; prøvede dog at skifte adgangskode igen, hvilket IKKE har hjulpet.

Nogen der har en go' idé?

Niels
Avatar billede ole_madsen Ekspert
Skrevet for 55 minutter siden #1
Så vidt jeg ved, understøtter YouSee ikke længere Outlook 2013 og tidligere - årsagen er at de ikke har nutidens sikkerhed indbygget, og dermed opfattes som usikre/lette at hacke/misbruge.

Har du ikke fået et varsel af en eller anden art?

To løsninger:

Skift til "Outlook New", hvis du kører på Windows 11. Den er en del af operativsystemet.
Skift til Thunderbird Mail: https://www.thunderbird.net/da/thunderbird/all/

Når du når så langt, kan du finde Yousees guide til opsætning her: https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opdater-din-mailopsaetning
Avatar billede Henrik Hansen Novice
Skrevet for 12 minutter siden #2
Det er ikke smart at skrive sin email-adresse i åbn fora på Internettet!
Det er slet ikke smart at skrive hvor du henter din mail OG brugernavn til kontoen!!