Avatar billede pouls Mester
10. oktober 2024 - 17:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ind sæt et 0 i tomme felter

Hej, jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe.

Jeg har en rapport, som samler nogle forespørgsler, hvor jeg bruger SUM-funktionen. Rapporten er sat op, så jeg kan finde et tidsrum mellem to datoer og lave en samlet optælling. Det fungerer fint, så længe der er resultater i alle forespørgslerne. Men hvis en eller flere forespørgsler ikke har noget resultat, kan rapporten ikke lave en samlet sum.

Er det muligt at få rapporten til at vise 0 i de felter, hvor der ikke er noget resultat fra forespørgslerne?
Avatar billede Gustav Ekspert
10. oktober 2024 - 18:04 #1
Du kan formentlig bruge Nz i sum-tekstboksens ControlSource :
=Sum(Nz([DitTalFelt];0))
Avatar billede pouls Mester
10. oktober 2024 - 19:59 #2
=Sum(Nz([DitTalFelt];0)) ser ikke ud til at virke.

Felterne er trukket ind fra feltlisten så jeg kan vel ikke bruge [DitTalFelt];0] de felter der ikke er er resultat i er bare tomme
Avatar billede pouls Mester
10. oktober 2024 - 22:39 #3
Med lidt rettelse og omdøbning af nogle felter lykkes det mange tak til Gustav