Avatar billede Lotte Praktikant
09. oktober 2024 - 18:41 Der er 7 kommentarer

Vision PBA ROG Z11

Hej
Jeg har lige købt ny pc, Vision PBA ROG Z11, og jeg er allerede stødt på et problem. Ved tilslutning af pc´en, er jeg noget udfordret i at finde hdmi-stikket.
Umiddelbart ser det ud til, at mange af de "normale" (hdmi, lyd) indgange, ligger inde i pc´en, og ikke er tilgængelige direkte udefra.
Er der nogen der har nogen gode tips?
🙈
Avatar billede 220661 Ekspert
09. oktober 2024 - 23:43 #1
Der skulle være 1 stk HDMI og 3 display port stik.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. oktober 2024 - 11:01 #2
Det er da et helt almindeligt RTX-4070 grafikkort, der sidder i den, så der må da være alle de normale tilslutninger bagpå den?
Avatar billede Lotte Praktikant
11. oktober 2024 - 11:27 #3
Løsning er fundet. Kablerne skal kobles til ind via et hul i kabinettet, og så skal hdmi og lyd tilsluttes inde i, i stedet for adgang ude fra.
Avatar billede kurtba Ekspert
11. oktober 2024 - 20:49 #4
Kunne være spændende hvis du kunne vise det på et foto, for det lyder særdeles mærkeligt. Er du sikker på, at det er hdmi stik du snakker om?
Hvad er det du kobler til det hdmi stik, som du finder inde i pc.en?
Jeg har lige læst specifikationerne for bundkortet, og der er intet noteret om interne hdmi stik. Der er et hdmi stik udvendigt til det indbyggede grafikkort i cpu.
Så er der grafikkortet. Der er, som andre anfører, 1 udvendigt hdmi stik og 3 display stik. Her står heller intet om interne hdmi stik, ligesom vision heller intet skriver om interne hdmi stik.
Så det kunne være spændende at se, hvad det er, som du kalder hdmi som skal tilsluttes indvendigt, idet jeg gennem årene har haft utallige computere mellem hænderne og kan ikke mindes, at jeg nogen sinde er stødt på et indvendigt hdmi stik som monteres via hul i bagsiden.
Normalt er pc fabrikanter slet ikke interesserede i, at folk lukker computerne op og piller ved noget af det indvendige, med mindre det er absolut nødvendigt.
Avatar billede Lotte Praktikant
12. oktober 2024 - 06:58 #5
Hej Kurtba
Vi er helt enige i, at det virker meget mærkeligt. Det ser umiddelbart ikke ud til, at jeg kan smide et billede ind her desværre. Hdmi kablet skal kobles til inde i pc´en. Det var  super nemt at gøre, når først gåden var løst.
Vejledningen fra firmaet hvor jeg har købt den var:
Z11-kabinettet har et hul på bagsiden af kabinettet, som er skjult under en af fødderne. Det er gennem dette hul, at du skal føre dine kabler. Den nemmeste måde at tilslutte kablerne på, er at fjerne glasskiven fra kabinettet, så du kan modtage kablerne og tilslutte dem til bundkortet og grafikkortet, når du fører dem gennem hullet. Husk, at det er vigtigt, at du tilslutter dit skærmkabel til grafikkortet og ikke til bundkortet, ellers får du ikke nogen skærmbillede.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2024 - 07:15 #6
#5 Vi uploader meget gerne billeder op her til siden med denne side https://da.imgbb.com/ som vi så ligger et link til dette billede.
Avatar billede kurtba Ekspert
13. oktober 2024 - 00:25 #7
Jeg har fundet nogle videoer på youtube med det kabinet, og  kan godt se, at det godt nok er bygget meget alternativt op.