Avatar billede ingeman Mester
09. oktober 2024 - 09:04 Der er 13 kommentarer

Windows Mail - Wincdows 10

Er der nogen der ved en effektiv måde hvorpå man kan beholde windows Mail
Min Computer bliver ved med automatisk at opgarder til Outlook New.
De beskrivelser der findes på nettet virker ikke på hvordan man kan undgå at opgarder !
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2024 - 10:41 #1
Prøv at kigge på Thunderbird - den har 'klassisk' format, men opdaterer motoren efter behov. https://www.thunderbird.net/da/
M$ vil have dig på Outlook fordi de ikke vil/gider vedligeholde Mail længere.
Avatar billede ingeman Mester
09. oktober 2024 - 11:23 #2
Det er fair nok - men at tvangs installer Outlook New hele tiden er forkert !
Man skulle have muligheden for at fravælge Outlook new
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2024 - 11:30 #3
De vil også have dig på win11. Men du har luret, at windows kun er god hver anden gang (7 og 10) mens 8 og 11 er kun salgsgas.
Avatar billede ingeman Mester
09. oktober 2024 - 11:44 #4
Ja fulstændig - jeg kører 32bit windows 10 - for at kunne køre gamle programmer 16 bit også - virker perfekt med alt ! - men 64bit win11 - duer ikke
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2024 - 17:54 #5
Du bliver tvunget væk fra den gamle Windows 10 mail klient.
Og lige så snart du skifter til den nye (noget skrammel efter min mening) får du en masse reklame spam

Jeg har prøvet at skifte til Thunderbird, jeg var ikke imponeret (min mening)
Den er hmmm lidt for gammeldags

Dybt suk, jeg bruger outlook mail, og desværre begyndte den at brokke sig over Thunderbird, som ikke bruger sikker login (jfv. Outlook) :(

Det kan være fordi jeg bruger outlook som mail server jeg for både en masse reklame spam  som man kan betale sig fra :( :(, og måske er det også derfor jeg får den der ikke sikker login :(

Den nye klient en langsom og helt igennem dårlig (jvf min mening)
For en gangs skyld er jeg parat til at smide MS på porten
Det er efter min mening det dårligste produkt MS har lavet til dato.
Jeg har svinet dem til hver gang jeg har skiftet tilbage.
Hvis du skifter til Thunderbird eller lign. Så er det slut med at skifte tilbage til den gamle klient, som ellers var rimeligt god (min mening)

Det er et helvede at skifte mail konto, det er grunden til at jeg skiftede til outlook som konto, og jeg kan ikke lide google

Strit imod så længe du kan, derefter ohohh.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2024 - 18:11 #6
ps. for at være lidt mere efter Tunderbird og all gratisterne.
Thunderbird er kun gratis, så længe du klikker væk fra deres tiggeri.
Hver gang du åbner skidtet er det første du ser, at du kan betale dig fra at de tigger.
Så er vi jo tilbage i, at det heller ikke er "gratis" ved MS længere

Du kommer til at betale.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2024 - 18:38 #7
Jeg har haft Thunderbird siden ca win8, og har aldrig fået reklamer/spam fra dem (indstillinger?).
Gammeldags? spørger er på win10 og mail - Thunderbird er et skridt fremad (den opdateres stadig og er så sikker, som email kan være)
Avatar billede fase Professor
09. oktober 2024 - 22:18 #8
#5 Du skriver at der er mange reklamer i den ny Outlook Mail. Det forstår jeg ikke. Jeg skiftede netop fra samme mailprogram som dig, og mine mailprogrammer blev overført  med alt mapper og kontakter fra både xxx@outlook.dk og xxxx@gmail.com
pop3 konti skulle have importeret kontakter vha en kommasepareret excel fil.
Jeg har ikke skyggen at reklamer udover de der kommer som mail.
Avatar billede ingeman Mester
10. oktober 2024 - 05:30 #9
Det er galt at man tvinger det igennem med Outlook New !!!!  - det skulle være valgfrit om man ville beholde Windows Mail - selvom man stopper med at opdater den.
Outlook New - noget være lort - og total uanvendeligt !!
Avatar billede ingeman Mester
10. oktober 2024 - 05:54 #10
https://learn.microsoft.com/en-us/microsoft-365-apps/outlook/get-started/control-install

Det ser ud til at der er nogle muligheder her - nogen der har prøvet det ?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. oktober 2024 - 10:14 #11
Jeg er ikke sikker på, at outlook new (til windows) er den samme som outlook 365 (kontorpakken).
Avatar billede Lefty Juniormester
10. oktober 2024 - 10:50 #12
Hvis man ønsker at blive fri for reklamer i ny outlook, kan jeg anbefale en kombination af uBlock Origin og et patch, som kan hentes her: https://github.com/valinet/NewOutlookPatcher. Det virker perfekt hos mig
Hilsen
Lefty
Avatar billede Lefty Juniormester
10. oktober 2024 - 10:58 #13
Link skal være uden punktum til sidst.
https://github.com/valinet/NewOutlookPatcher