Avatar billede LeneSolskin Praktikant
08. oktober 2024 - 09:53 Der er 4 kommentarer

Battlefield 2 gamer pc?

Jeg skal hjælpe en beboer på et forsorgshjem med at finde en stationær computer, der kan køre det tudsegamle pc spil Battlefield 2.
Hvad skal jeg kigge efter? (Jeg har IKKE forstand på det😁)
På forhånd tak.

PS. Hun er ikke interesseret i online spil fra Steam, PlayStation mv. Kun pc spillet.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. oktober 2024 - 10:50 #1
Spillet kom jo tilbage i 2005, så måske en velholdt (lidt ældre og billig!) PC på FB Marketplace med Windows 7 kunne være et bud?

Det eneste, du lige skal være OBS på, kan være om BF2 er købt som en download eller er på DVD, da der jo så enten skal være DVD-drev i maskinen, eller f.eks. tilkobles via USB.
Avatar billede LeneSolskin Praktikant
08. oktober 2024 - 11:40 #2
Hun har pc spillet som DVD.
Ja, har også tænkt på en ældre gamer pc.
Men ved du hvilke grafikkort osv, der skal være for at BF2 kan køre?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. oktober 2024 - 09:06 #3
Du kan se de anbefalede systemting her:

https://www.google.com/search?q=battlefield+II+system+requirements

...så umiddelbart ikke noget dramatisk.
Avatar billede kurtba Ekspert
09. oktober 2024 - 23:02 #4
Der findes masser af link til steder, hvor det oplyses, at Battlefield godt kan spilles på en win 10 pc
https://www.bing.com/search?pglt=171&q=install+battlefield+2+on+windows+10&cvid=b706bf6a70684ee0a7cc32f31a5e7b2a&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIGCAEQABhAMgYIAhAAGEAyBggDEAAYQDIGCAQQABhAMgYIBRAAGEAyBggGEAAYQDIGCAcQABhAMgYICBAAGEDSAQkxNDI4M2owajGoAgCwAgA&FORM=ANNTA1&PC=ASTS
Der findes også beskrivelser af, hvorledes man skal gøre hvis man har windows 11
https://www.bing.com/search?q=install+battlefield+2+on+windows+11&qs=n&form=QBRE&sp=-1&lq=0&pq=install+battlefield+2+on+windows+11&sc=6-35&sk=&cvid=808853C7AFED4BCA94510851EEF1A9EF&ghsh=0&ghacc=0&ghpl=

Jeg har ikke selv prøvet nogen af disse beskrivelser, men det er nok nemmere at finde en nyere pc og så få det til at virke på den, end det er at finde en pc fra 2005, hvor Battlefield udkom.  Det er mange windows versioner siden.