Avatar billede Prevo Novice
07. oktober 2024 - 18:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

E-mail konti virker ikke

Jeg har to Outlook konti på nettet som sender e-mails videre til min installerede Outlook 2019 på computeren.

Der er i nogle dage ingen af dem der har virket i programmet (de virker begge på nettet). Når jeg åbner Outlook beder de begge om adgangskode. Men adgangskoderne er der jo allerede, og de er begge rigtige.

Kan det have noget at gøre med det "varsel" man et stykke tid via mail har fået fra Microsoft om nogle ændringer af et-eller-andet, der ville kunne give problemer af en-eller-anden-slags? Jeg forstod intet af det.
Avatar billede kurtba Ekspert
07. oktober 2024 - 23:15 #1
Ja, det kan godt have noget at gøre med det varsel du fik, som angår en ny sikkerhedsprocedure for at tilgå mail via mailprogrammer.
Gå i Microsoft Store og hent en ny Outlook app, som ligger der til gratis brug.
Når den er installeret sætter du dine mail konti op igen, hvorefter det burde virke.
Jeg har hjulpet et par stykker med det, og i begge tilfælde fandt den nye outlook app den gamle outlook og integrerede automatisk de gamle mailindstillinger med bl.a. egne mapper under indbakken osv.
Så man slap for selv efterfølgende at importere disse data.
Avatar billede Prevo Novice
07. oktober 2024 - 23:38 #2
Tak for svaret.
Det er ikke rigtig nogen løsning for mig. Vil gerne beholde den jeg har. Kan bl.a. ikke undvære kalenderen.
Avatar billede Prevo Novice
07. oktober 2024 - 23:39 #3
Hvad er det de har gjort?
Avatar billede INK Ekspert
08. oktober 2024 - 08:05 #4
Du kan slette de to konti i Outlook 2019, og derefter oprette igen. Du vil nu blive bedt om at logge ind på den nye måde.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. oktober 2024 - 08:10 #5
Jeg bekræfter #4 - du kan fint bruge din eksisterende outlook 2019, og bare gen-opkoble mod de to konti - så bliver du bedt om at logge på i et mini-browser vindue... det er "den ny godkendelsesmåde".
Avatar billede Prevo Novice
08. oktober 2024 - 16:23 #6
Jeg kan ikke finde ud af at oprette dem igen. Får hele tiden et irriterende vindue der hedder 'Brug Windows Hallo med din konto'. Hvad er nu det for noget?
Avatar billede Prevo Novice
08. oktober 2024 - 16:27 #7
Prøvede at fortsætte.

Nu får jeg følgende at vide: 'Ved at tilføje en Microsoft Exchange-konto har du ændret det sted hvor nogle af dine nye mails og kalenderoplysninger bliver gemt.

Ved ikke hvad det betyder, men det lyder ikke godt.
Avatar billede Prevo Novice
08. oktober 2024 - 16:30 #8
Nu vises den same konto to gange i e-mail programmet.
Jeg kan kraftstejleme ikke finde ud af det her. Hvorfor skal de no pludselig lave lortet om?!
Avatar billede Prevo Novice
08. oktober 2024 - 16:31 #9
Og ikke alle e-mails er i den nye.
Avatar billede Prevo Novice
08. oktober 2024 - 18:43 #10
Har ikke tid eller lyst til at kæmpe med Microsoft.
Bruger kontiene online i stedet!