Avatar billede made18 Praktikant
Oprettet i dag kl. 12:51 Der er 5 kommentarer

Hitachi model Axm709e musik anlæg vil ikke afspille cd med lyd

Hej Hvem kan hjælpe? Mit anlæg vil ikke afspille lyd når cd’er afspilles. Den tæller tiden men ingen lyd. Jeg har selvfølgelig tjekket at højtalere er tilsluttet og kabler sidder rigtigt
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i dag kl. 13:48 #1
Der er en radiodel der godt kan virke eller er det ren cd afspiller?
Mute knap på fjernbetjening??
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i dag kl. 13:52 #2
Kan se den også kan MP3, så der er måske 2 læsere i den.
Kunne prøve hvis der ikke er garanti på at tage kappen af og se om man kan se læse hoveder. Med en vatpind og noget isopropyl alkohol kunne man forsigtigt aftørre linsen hvis der er støv på den. Tyder dog på den er defekt hvis ikke mute er trykket.
Avatar billede made18 Praktikant
Skrevet i dag kl. 14:00 #3
Hej der er en radio del på den men den afspiller heller ikke, hvad kan det være? Kan mute knappe kun bruges på fjernbetjeningen?  Kan det være fordi den skal renses? Hvilket batteri skal i fjernbetjeningen? Der er nemlig et hul i bunden af fjernbetjeningen på ca 2 cm men jeg ved ikke hvilken batteri??
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i dag kl. 14:10 #4
Hvis radiodelen heller ikke kører kan problemet være effekt forstærkeren i den er kaput, måske på grund af at der er sket en kortslutning?
Nogle apparater har sikringer i forstærker udgangen. Her kræver det at du skiller den ad og kigger ned i den.
Jeg har aldrig set en mute knap på selve apparatet kun på fjernbetjeningen.
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet for 55 minutter siden #5
Tjek kabler til højttalere at de sidder rigtigt i både forstærker og højttaler.