Avatar billede hudsonium Mester
Oprettet i dag kl. 08:08 Der er 1 kommentar

Kan man placere et enkelt billede BAGEST så man kan klikke på cellerne?

Hej - jeg har en enkelt lille udfordring som jeg søger en løsning på.

Jeg har stor fordel af at indsætte tekniske sort/hvid-tegninger i Excel og bruge cellerne ud for de enkelte elementer på tegningen, til tekst, tal, formler mv.. Det er nødvendigt at zoome - og her er det vigtigt at celler og billede følges ad.

Jeg plejer at gøre baggrundsfarven (hvid) gennemsigtig ved 'Picture format / Color / Set Transparent Color', hvorved celler bagved er synlige.

Jeg kan bare ikke klikke på de enkelte celler, for så udvælges bare billedet. Adgang til cellerne kan kun oplås ved at klikke på en celle uden for billedet og så navigere ind med piletasterne.

Det duer ikke at indsætte billedet som baggrundsbillede, idet det så ændrer størrelse i forhold til cellerne, hvis man zoomer.

Kender nogen en løsning, så man kan klikke på cellerne mens billedet er der, men på en eller anden måde ligger bagved?

På forhånd tak!
Avatar billede ebea Ekspert
Skrevet for 56 minutter siden #1
Som jeg forstår dit spørgsmål. så vil du have billedet til at ligge bag cellerne; er det ikke korrekt forstået.
Og hvis det er din tanke, så har Excel ikke den funktion. Det ville kræve, at billedet skulle befinde sig i et ekstra lag, som skulle kunne flyttes både frem og tilbage under arbejdsfladen.