Avatar billede mo- Juniormester
Oprettet i går kl. 21:31 Der er 12 kommentarer

D-drev i uorden

Mit D-drev er i uorden og kan for det meste ikke findes.  Alt sammen siden i går.
Jeg har alle mine dokumenter og billeder på D-drevet.

HP Pavilion Notebook 15-bc505no
Windows 11 Home
Købt som ny i 2020
Der er et C- og et D-drev. D-drevet er kun fyldt halvt op.

I dag har jeg kunnet jeg se D-drevet, og det lykkedes mig at kopiere nogle få mapper, deriblandt *.pst.  *.pst tog 2,5 timer at kopiere over på en ekstern harddisk, som er forholdsvis ny.

Jeg har genstartet flere gange, lukket helt ned flere gange og tændt igen.  De fleste gange er D-drevet umuligt at se og tilgå.

Nogle gange siden i går er der et spørgsmålstegn på D-drev ikonet på skrivebordet. Men ikke lige nu

Nogle gange, når jeg går jeg går ind i Enhedshåndtering under Diskdrev, vises kun ét drev, og det må være C-drevet.

I øjblikket vises to drev.

Har prøvet at kopiere igen til ekstern harddisk – nogle gange virker det, men meget, meget langsomt.  Andre gange sker der intet.

Åhh, hvor jeg håber, at der er nogen her, som kan hjælpe mig.

På forhånd tak :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i går kl. 21:58 #1
Når disken er synlig forsøg at tjekke den for fejl med chkdsk kommando.
Avatar billede kurt54 Ekspert
Skrevet i går kl. 22:08 #2
Er det to fysiske drev eller to partioner på samme drev?
Avatar billede mo- Juniormester
Skrevet i går kl. 22:09 #3
Hvordan gør jeg det?

Adskillige gange ved opstart af computeren har der stået, at D-drevet tjekkes for fejl.
Avatar billede mo- Juniormester
Skrevet i går kl. 22:14 #4
#3
Jeg mener, at det er to fysiske drev.
Avatar billede mo- Juniormester
Skrevet i går kl. 22:15 #5
Kurt54 - er skulle have stået #2
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i går kl. 22:45 #6
Man starter kommandoprompt op.
Som jeg lige husker det er kommando

chkdsk D: /f/r
Avatar billede kurtba Ekspert
Skrevet for 56 minutter siden #7
Normalt har hp 15 modeller kun 1 hd indbygget når man køber den, så spørgsmålet må være om du har sat en ekstra i - eller har papirer på den, som fortæller at der er 2 diske i den.
Ellers prøv at se i diskhåndtering i stedet for i enhedshåndtering.
Når du kan se drevet i stifinder, hvad kan du så se i diskhåndtering.
Den vil vise, om c og d drev ligger på samme disk eller på hver sin.
Avatar billede valby Ekspert
Skrevet for 46 minutter siden #8
Eller måske chkdsk D: /f.  for reparation ?
Avatar billede mo- Juniormester
Skrevet for 41 minutter siden #9
Jeg har ikke sat en ekstra disk i.

I diskhåndtering ser det ud til at der er to: Data (D:) og Windows (C:).
- Og for det ikke skal være løgn, så står status som "I orden" ud for begge.

Hvordan uploader man skærmklip?
Avatar billede mo- Juniormester
Skrevet for 37 minutter siden #10
Disk 0 Grundlæggende 119,23 GB Online
Disk 1 Grundlæggende 931,51 GB Online
Avatar billede mo- Juniormester
Skrevet for 24 minutter siden #11
I Enhedshåndtering under Diskdrev, ser det således ud::
    Liteon CV8-8E128-HP
    ST1000LM035-1RK172
Avatar billede valby Ekspert
Skrevet for 12 minutter siden #12
Jeg tror det vil være rigtig fint, hvis du kunne lægge et billede ind af diskhåndtering.
Eventuelt med https://da.imgbb.com/