Avatar billede mikerojakes Seniormester
Oprettet i dag kl. 07:48 Der er 2 kommentarer

Multi afspiller

Hey
nogen der kan oplyse mig, hvilken afspiller boks som kan afspille alle filer fra en harddisk, og som også samtidig er en DVD afspiller - det er svært at finde en rigtig god løsning, hvis man ikke er god til at finde de rigtige - som jeg ikke er

på forhånd tak - vinligst Mike
Avatar billede ole_madsen Ekspert
Skrevet i dag kl. 08:09 #1
Det er en PC du skal have fat i. Det er det eneste der kan det specifikke du efterspørger - jeg har eks. aldrig set en medie-afspiller afspille word og PDF filer ;-)

Når det så er sagt, er det vel en multimedie-afspiller du er ude efter, og her er PC´en faktisk ikke noget dårligt bud. Du er nemlig 10-20 år for sent ude efter de enheder der både kunne afspille DVD´er og mediefiler - markedet er fuldstændig overtaget af "Smart-TV", Apple-TV og Google TV-Streamer, og ingen af disse har DVD-afspiller indbygget.

Jeg har læst nogen har fundet noget 12v anlæg til en bil, og har fået tilsluttet TV til disse, men så skal man jo selv ud og rode med en masse...

Tilbage står alle "lavpris" afspillerne som https://www.harald-nyborg.dk/philips-dvd-afspiller - det er nok sådan noget du kigger efter, og denne kan også afspille DivX containere - men som jeg læser det er den yderst mangelfuld på nyere formater. Det vil jeg tro er gældende for alle disse afspillere - der er ikke noget stort marked for dem, og derfor laves de billigt med ældre chipset, der ikke understøtter eks. H.265.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
Skrevet i dag kl. 08:17 #2
Jeg kan se der faktisk også findes "HDD Recordere" der kan lidt mere end jeg troede, så det kan godt være der findes en enhed der kan det hele - jeg faldt over https://elsalg.dk/panasonic-dmr-bct76enk-500gb-blu-ray-disc-dvd-optager der ser spændende ud, men som jeg heller ikke kan se understøtter H.265