Avatar billede RonniR3d Praktikant
19. september 2024 - 19:29 Der er 5 kommentarer

Feedback på to prebuilts?

Hej, Jeg har gået med overvejelsen om at købe en ny PC, da min nuværende ikke er noget jeg er så tilfreds med og gerne vil have en helt ny. Jeg spiller ikke de helt store spil, og holder mig lige pt, til de simple som Fortnite, CS2, Rocket League osv. Jeg vil gerne i fremtiden dykke ned i alle de gode singleplayer story games som TLOU, RDR2 osv. :) Som det står lige nu, kører jeg i et spil som Fortnite måske maks 110 FPS, men det er på ingen måde et stabilt tal, og jeg oplever tit drops og spikes der kan tage mig ned på 60'erne, eller bare holde mig længere nede, hvis jeg f.eks er et ret tungt sted på mappet. Jeg vil også i fremtiden, måske i sammenhæng med at jeg køber en ny PC, opgradere min skærm til en 240Hz. Jeg ville egentlig lægge specs og pris ind for begge prebuilts og, så er der måske en der kan svare mig om det overhovedet er muligt at opnå en ret stabil FPS counter på I hvertfald de 240 i et spil som Fortnite , hvis jeg alligevel vil opgradere skærm også. Kom også gerne med foreslag til andre dele, opgraderinger eller dele til en PC, som jeg evt. selv kan bygge eller få en til.

Første pc er omkring 11.000 og indeholder følgende:
AMD Ryzen™ 7 7800X3d
Asus GeForce® RTX 4060 8GB Dual OC
Asus TUF A620M-Plus Motherboard
Corsair CX Series™ 650W
Corsair MP600 2TB PCle 4.0 NVMe™ SSD
Corsair 32GB DDR5-6000 Vengeance RAM
Corsair iCUE H100i RGB Elite 240mm

Anden pc er omkring 13.500 og indeholder følgende:
AMD Ryzen™ 7 7800X3d
Asus B760M-A Prime Motherboard (DDR5)
Corsair 32GB DDR5-6000 Vengeance RAM
Corsair MP600 2TB PCle 4.0 NVMe™ SSD
Asus GeForce® RTX 4070 12GB ProArt
Corsair CX Series™ 750W

Prisen indeholder også en Windows 11 licens til 799. Jeg kan vælge at fjerne den også, hvis jeg ender med at købe en af dem, og så evt. selv finde en licens, hvis det altså er billigere (Er det, det?) Mange tak
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2024 - 19:58 #1
Du kan købe licens til Windows 11 langt billigere end den du beskriver.
Vurdering af de to opsæt må andre vurdere.
https://www.productkeys.dk/produktkategori/software/operativsystem/page/2
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
20. september 2024 - 10:12 #2
Såkaldte OEM-licenser er reelle Windows licenser, men brug er vist lidt af en "Grå-zone", da de faktisk ikke hører hjemme på din PC. Det er nemlig licenser, som ikke er blevet altiveret på deres tilhørende "færdigbygget PC", da denne er blevet skrottet. Mange "firmaer" opkøber disse PC'er til skrot, men sælger tilhørende licenser til spot-pris.
Licenserne er derfor fuldt brugbare og aktiverer Windows fuldt ud, men fastlåses til PC'en hardware ved aktivering. Skifter du senere noget i PC'en, bliver licensen annulleret - og du skal indtaste en ny.
Til forskel kan en "almindelig" licens bruges uanset om hvad du skifter i PC'en eller hvis du køber en helt ny, og overfører systemet eller geninstallerer.

Der findes mange steder på Internettet, som sælger dem langt billigere en 129,- Google kender stederne, hvis du søger efter "Buy OEM Windows License" og kikker under "Produkter". Moral og tillid til sælger styrer du selv!
Og, som jeg forstår det, så kan de forskellige versioner af Windows 10 licenser kun aktivere W11 i samme version.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. september 2024 - 10:14 #3
Først: 240FPS er en dårlig spøg at købe ind efter - eller måske endnu værre, en DYR, dårlig spøg.

Du kan buge det til nul og niks, da dine reflekser med garanti ikke er i nærheden af det leje, med mindre du lever i Fortnite 24/7.

Spil som RDR2, TLOU, Horizon m.fl. kan rigeligt trækkes i fin opløsning og pænt flydende på et RTX3080 og knapt så 'cutting edge' omkring det, som det du lister her.

Med det sagt, brænder pengene huller i lommen, så ville jeg da gå med opsætningen på 4070, men forvent ikke at din verden bliver vendt på hovedet.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2024 - 11:58 #4
#2 Mig bekendt kan en OEM licens normalt ikke genaktiveres selvom den er købt hos Microsoft gennem en pc producent. Skiftes bundkort, cpu og ram er det en "ny" pc.
I øvrigt kan RETAIL licenser også købes på Producktkeys.
https://www.productkeys.dk/produkt/windows-11-professional-retail/
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. september 2024 - 14:48 #5
Jeg har købt disse 2 Softwarepakker på nettet og indstalleret på en Windows 11 Home! Uden problemer fra Microsoft´s Side!
https://ibb.co/Jrzq0qq
Ps´. Jeg har selvfølgeligt fjernet væsentlige koder og mit navn og adresse!