Avatar billede Kirsten Bruun Juniormester
19. september 2024 - 14:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ipad - tastatur mellemrumstast

Første gang når jeg åbner ipadden og sætter tastaturet til - så springer tastaturet over det første ordmellemrum. Jeg må bruge piletast for at indsætte et mellemrum. Farven på skrivefeltet ændrer sig til blå. Tastaturet er helt nyt og fejler ingenting. Direkte på skærmen er der ingen problemer med mellemrum.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. september 2024 - 15:25 #1
Prøv lige æøå lige når det er tilsluttet. Hvis de er byttet rundt, så har du nok en inter-nordisk tastatur, og det har måske default fx norsk.
Du kan måske i opsætning eller på ipad tvinge det til dansk.
Jeg går ud fra, at det ikke er apple-original, men et af konkurrenternes kb.
Avatar billede Kirsten Bruun Juniormester
19. september 2024 - 17:09 #2
Det er Appple ipad og Apple tastatur. Når første ordmellemrum driller og jeg skriver videre, så fungerer mellemsrumstasten fint. Kan der mon være støv i de tre små kontakter i venstre side, som forbinder tastaturet med Ipadden ?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. september 2024 - 08:07 #3
Tag begge ned til en apple-forhandler og lad dem tjekke, og evt ombytte tastaturet - men hvis du har en lille håndstøvsuger og et børstemundstykke til, så gå stik og tastaturets overflade efter først.
Alternativt den dovne med at trykke på Mellemrum og Bakslet lige når tastatur er koblet på - jeg ville nok vælge at anmelde fejlen hos en forhandler - der kan jo ved en mindre fejl på tastaturet ske følgefejl.
Avatar billede Kirsten Bruun Juniormester
20. september 2024 - 08:41 #4
Takfor dit forslag - hov nu sprang tastaturet over mellemrummet..... Prøver at støvsuge. Jeg har fået ombyttet mit tastatur fordi jeg regnede med, at det var det, der var problemet. Men det er samme fejl med et helt nyt. Jeg tager Ipad og tastatur med til Elgiganten.
Skriver hvis forhandleren har hørt om problemet.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. september 2024 - 09:11 #5
Det er så nok typisk strømstyringen - ipad har lukket ned for forbindelsen fordi den ikke bruges, og skal lige bruge tid til at komme i omdrejninger.
Prøv at se, om du i Indstillinger/Batteri kan sætte ekstern tastatur til maks. Evt om tastaturet har sit eget ikon under Indstillinger, at se om der er en justering der tjekker, hvor hurtigt det skal reagere (dvs giv den maks hastighed)