Avatar billede mefa Seniormester
Oprettet i dag kl. 17:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker det ikke mere

Jeg har en dato for eksempel. 24-12-2024 i a1 og vil lægge f.eks 12 uger til denne dato.
Jeg skriver 12 i a2.

I a3 står står så a1×a2 = 27. oktober 3399.

Har også prøvet med =sum(a1×a2) med samme resultat.

Jeg har brug for at kunne data i både a1 og a2 løbende.

Det har virket hele tiden både på pc og telefonen.

Jeg ved godt det er varmt på Sydhavsøerne (Lolland) i dag - er der sket en opdatering i excel som fejler?
Avatar billede visto Professor
Skrevet i dag kl. 17:38 #1
Løsningen på det du vil, er så vidt jeg kan se, at du i celle A3 skriver
=A2+B2*7

Bag en dato ligger et tal (prøv at formatere A1 som tal). Til 24-12-2024 svarer talværdien 45650. Du kan ikke sådan blande dato og tal.
Avatar billede visto Professor
Skrevet for 59 minutter siden #2
Det skal selvfølgelig være:
I celle A3:
=A1+A2*7
Avatar billede mefa Seniormester
Skrevet for 57 minutter siden #3
Visto

1000 tak for hjælpen - havde glemt at formlen skulle = a1+7×a2