Avatar billede eksmojo Forsker
21. august 2024 - 18:59 Der er 16 kommentarer

Brother printer DCP-J562DW tilslut USB kabel + WiFi

Jeg har en
Brother printer DCP-J562DW tilslut USB kabel + WiFi
Der er tilsluttet en stationær computer med USB kabel og virker fint
Hvordan skal jeg tilslutte en bærbar computer trådløs til printeren
Så begge computere kan udskrive til printeren
Avatar billede claes57 Ekspert
21. august 2024 - 19:04 #1
printer skal på dit wifi først
https://download.brother.com/welcome/doc100409/dcp562dw_uke_qsg.pdf
den sidste halve side her.
Derefter bør alle andre enheder på wifi kunne se printer, og udskrive via standard driver.
Avatar billede eksmojo Forsker
21. august 2024 - 19:11 #2
Den stationære kører nu med USB kabel
og printer fint
Nu vil jeg have en trådløs forbindelse fra en bærbar
til printeren
og har installeret programmet

Skal den stationære computer være slukket
og printeren tændt
og så kører programmet på den bærbare
og tilslutte til WiFi på den bærbare
Avatar billede valby Ekspert
21. august 2024 - 19:12 #3
Hvis du tilslutter den bærbare med kabel, og etablerer internettet, vil du, efter at have fjernet kablet, kunne finde Wi-Fi på proceslinjen.
Ellers gå in PC indstillinger Kabel og Netværk.
Avatar billede eksmojo Forsker
21. august 2024 - 19:18 #4
Tak det vil jeg prøve
Avatar billede eksmojo Forsker
21. august 2024 - 19:25 #5
Mener du tilslutte den bærbare til printeren med USB kabel først
Avatar billede claes57 Ekspert
21. august 2024 - 19:30 #6
Hvis du ikke har tilsluttet printer til wifi først, så er du dømt til at mislykkes. Tag nu opskriften fra printeren (#1) og find derefter printer på wifi med dine enheder.
Avatar billede eksmojo Forsker
21. august 2024 - 19:35 #7
OK tak prøver
Avatar billede INK Ekspert
22. august 2024 - 10:10 #8
Enig med claes57. Det er min erfaring, at opkobling med både wifi og usb samtidigt giver problemer. Printeren skal alene være på wifi, og dine enheder skal så via routeren kablet eller trådløst forbinde til printeren. Hvis du på din pc har installeret driver for usb, så bør du fjerne denne, så der ikke senere opstår problemer.
Avatar billede eksmojo Forsker
22. august 2024 - 10:45 #9
Har jeg forstået det rigtigt
så er det bedst at både den stationære og den bærbare
kører på trådløs = WiFi

Hvis begge maskiner skal køre kablet
hvordan kan det så lade sig gøre

Er der en adapter eller andet der kan bruges ?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2024 - 13:12 #10
#9 Ja det er bedst at køre begge computere over wifi.
Din printer har ikke lan stik du kan bruge.
Man kan muligvis sætte den stationære til at fungere som en form for "print server" når den er tilsluttet printer med usb.
Men det er bøvlet at man skal tænde computeren for at printe ud.
Jeg har selv en lan forbundet printer, hvor både trådløse enheder og mine to stationære kan tilgå printeren. På nogle printere er der en VPS knap man kan bruge for at parre printeren og routeren. Men som jeg læser så er det ikke fremgangsmåden på din printer.
Jeg ville selv bruge løsning #1 som claes57 viser hvor opsæt jeg havde var magen til dit.
For mig er #1 løsningen.
Avatar billede valby Ekspert
22. august 2024 - 18:41 #11
Jeg har også en Brother printer. Jeg kørte med en kablet computer. Jeg lod windows søge efter printeren, og den blev fundet. Men da jeg ville bruge printeren til en Wi-Fi, skulle jeg, på printeren trykke på Wi-Fi knappen.
Min nye Lenovo bærbare, fandt også selv printeren, da jeg bad windows om at søge.
Avatar billede eksmojo Forsker
22. august 2024 - 19:00 #12
@valby
Din nye Lenovo bærbar fandt selv printeren trådløs (WiFi) efter tryk på printerknappen
Hvordan gjorde du så på den bærbare - så den fandt (trådløs) printeren ?

Havde du begge computere tændt ?

Kan du nu udskrive fra begge printer ?
Avatar billede valby Ekspert
22. august 2024 - 20:37 #13
PC-indstillinger / Netværk og internet / Wi-Fi.
Ja jeg kan udskrive fra 1 kablet PC og 2 Wi-Fi.
Avatar billede valby Ekspert
22. august 2024 - 20:43 #14
Nå jeg glemte et af spørgsmålene,
Jeg er ikke sikker, men mener, at kun den PC jeg arbejdede på var tændt.
Avatar billede valby Ekspert
22. august 2024 - 20:49 #15
Ps. computerne deler signalet fra routeren, så med kun 1 åben, får man der det stærkeste signal.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2024 - 06:38 #16
Rettelse til #10 der ikke blev skrevet helt rigtigt.
Bedst at køre printer over Wi-Fi da alle enheder uafhængig af hinanden kan bruge den. Fik skrevet at begge Computere skulle over Wi-Fi hvilket var noget sludder.