Avatar billede Søren HV Praktikant
20. august 2024 - 11:30 Der er 5 kommentarer

2 telefoner - 1 nummer?

Hej
Jeg søger et telefonselvskab som udbyder 2 simkort til samme nummer. Konkret skal det bruge til en smartPhone og en dumbphone. Således jeg kan ligge min smartPhone væk, og modtage opkald og sms-er på min dumbphone.
I 2011 skrev Computerworld.dk en artikel om at denne løsning var tilgængelig ved Telenord, men mest blev brugt som en data deling løsning. Så teknisk set burde det være muligt. Men spørgsmålet er bare om der er en udbyder der tilbyder denne tjeneste. Jeg har selv forsøgt at kontakte en række selvskaber, (Telmor, Oister, Green tel, Call Mee , Eesy , NemSim, You see, Relatel, Telia)
som ikke umiddelbart kan tilbyde denne service. Har I kendskab til et selvskab der kan, eller en anden løsning der kan imødekomme mit behov.
Artiklen fra 2011 kan ses her: https://www.computerworld.dk/art/116171/saadan-faar-du-to-simkort-til-et-abonnement
Venlig hilsen
Søren
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. august 2024 - 12:57 #1
Det er mig bekendt kun dataabonnementet du kan dele på den måde.

Hvis telefonnummeret var delt, hvilken telefon skal så ringe? - det kræver at man kan rute telefonopkaldet igennem ad 2 kanaler i masterne, teoretisk til to forskellige lokationer - og det tvivler jeg på kan lade sig gøre. Helt lavpraktisk ville det jo være en gave til kriminelle, som man pludselig ikke længere har en jordisk chance for at spore hvor har været...

Dataabonnementet er noget lettere, for her er det telefonen der kontakter masten for at oprette en forbindelse.

Så du må nok nøjes med 2 separate numre, og så viderestille fra det ene til det andet når behovet er der.
Avatar billede frem-ad Professor
20. august 2024 - 16:42 #2
Jeg kan godt huske løsningen var der dengang.
Jeg mener det var telefonen med SIM kort A, når den var slukket så gik det vider til telefonen med SIM kort B. Den med B fik intet når A var tændt.

Men jeg tror ikke det findes mere. Jeg tror du skal gøre som ole_madsen foreslår med viderstilling, men det løser ikke SMS, det findes der app til men på en dumbphone hjælper ikke.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. august 2024 - 20:05 #3
Hvis man har oplevet det som beskrevet i #2, er der tale om viderestilling ved ingen svar. Det kan man stadig lave.
Avatar billede frem-ad Professor
21. august 2024 - 07:04 #4
ole_madsen de havde samme Sim kort nummer bare hvor de sluttede med A og B, for der gik alt videre også SMS.
Man kunne jo også bare slå Flytilstand på sin Smartphone, så kommer der jo ikke andet ind end de anloge dele.
Avatar billede Richard Thune Forsker
21. august 2024 - 10:12 #5
Ved ikke om der er nogen selskaber der vil med to telefoner.
Men de gør det regelmæssigt med iPhone og Apple watch.