Avatar billede Kheat Praktikant
Oprettet i dag kl. 13:10 Der er 3 kommentarer

ISP router i bridge mode

Hej

Er der nogen der har erfaringer med at sætte deres yousee router i bridge mode og derefter få en fungerende internet forbindelse?

Jeg har købt en mikrotik router men det er endnu ikke lykkedes mig at komme på nettet med den, når yousee routeren er i bridgemode.

Det virker fint når yousee routeren ikke er i bridge mode.

Jeg syntes at jeg har prøvet en del metoder efterhånden, for st sikre mig at det ikke er opsætningen på min mikrotik der forsager problemet. Herunder:

Nat regler
Firewall regler
Routing
DNS

Det underlige er at jeg kan pinge google.com men jeg kan ikke pinge 8.8.8.8.

Jeg har læst at nogen har lyst problemet ved at få "IP full stack" eller "PPPoE" via deres ISP, og jeg kan godt blive i tvivl om det er det der kræves.
Yousee support er meget ubehjælpelig så snart at man sætter deres router i bridgemode og vil tilslutte sit eget udstyr. De fralægger ethvert ansvar og jeg er grundlæggende i tvivl om de informationer som jeg får, egentlig passer.

Jeg håber lidt at finde nogen som har haft success med at få internet igennem deres yousee router som er i bridgemode og/eller nogen der måske kan hjælpe mig med min problematik.
Avatar billede jk45 Forsker
Skrevet i dag kl. 13:22 #1
snakker vi coax eller fiber ?
Coax burde support kunne sætte i bridgemode, på fiber skal du bruge vlan 101 på din fiber.
Avatar billede jk45 Forsker
Skrevet i dag kl. 13:24 #2
Glemte lige, på fiber kan du så bruge mikrotik direkte på uden yousee router
Avatar billede Kheat Praktikant
Skrevet i dag kl. 14:23 #3
Det er coax.
Det er sådan set ikke et problem at sætte ISP routeren i bridge mode men min internetforbindelse forsvinder så snart jeg gør det.

Min mikrotik router får en IP fra fra DHCP på WAN siden men der ikke ikke hul igennem til internettet.

Jeg har en NAT regel "Chain:srcnat Out. Int: WAN Action:Masquerade" så det burde ikke være NAT der er problemet.

Jeg har disabled alle "drop" firewallregler for en sikkerhedsskyld.

Jeg har forsøgt få DNS til at pege på ISP gateway når den er i bridgemode, Cloudflare DNS og google DNS men resultatet er det samme. Jeg kan pinge eks. google.com og dr.dk direkte fra routeren men ikke 8.8.8.8