Avatar billede Shamanji Juniormester
Oprettet i dag kl. 16:50 Der er 2 kommentarer

Samsung Odyssey Neo G8 Qled 240 Hz Display Port Problem

Hej her er lige min pc spec's :

Asrock Trx40 Creator "Bios 1.86 Latest"
Amd Threadripper 3960x 24 core 48 Thread
Msi Gaming X slim Rtx 4090 24Gb
ASUS HYPER M.2 X16 GEN 5
Be Quiet Dark Power 13 1600W
1x Samsung 990 pro 2Tb
2x Samsung 980 pro 2Tb
1x Samsung 850 evo ssd 2Tb
6x Seagate 4Tb
1x Toshiba 18 Tb
Corsair K100 Rgb Keybord
Logitech G903 Lightspeed
Samsung Odyssey Neo G8 Qled 240 Hz "Latest Firmware Version 1011.3"

Jeg har lige skræmen hjem fra 2x rep hos elcare, første gang var der flimmer / lidt corruption på skærmen det blev fixed, anden gang sendte jeg den da jeg opdate at led bagpå ikke virkede.

Da jeg først fik skærmen  havde jeg købt et 7900 xtx fra sapphire og der var ingen problemer med display porten, dog rma jeg kortet da min pc blev ved med at gentstarte spontant men det fik ikke væk da jeg satte mit gamle 980 ti i maskinen igen jeg fandt så ud at min gamle psu var gået i stykker på PG nærmere 12+, nu virke pc igen men med det her Msi Gaming X slim Rtx 4090 24Gb kommer der ikke altid billed på for os starter op det sker kun nogle gange.

Når jeg ikke vil sidde ved pc'en slukker jeg den også på stik kontakten, når jeg så tænder den igen på stik kontakten og på pc plejer den at virke fint har vist et par gange fået billed på i os ikke fra start ved tryk på pc power knappen og til den skal poste.

Slukker jeg pc'en ved at lukke pc en windows 11 pro og ikke slukker den på stik kontakten så sker det mere ofte end hvis det er slukket på kontakten.

Har prøvet disse.

4 forskellige display port kabler.

Begge display porte på grafik kortet der er 2.

Reset bios og kigget den igennen for tingder kan have effekt på grafik kortet, fandt intet.

Tested skærmen på min kæreste pc som har et rx 580 8gb der virker den fint
opdateret display porten med den update nvidia lagde ud i 2022 den skrev det ikke var nødvendigt.

Prøvet skærmen på en vens pc med et 4070 ti super og der gør den der samme altså samme problem.

jeg ved dog at skærmen har FreeSync Premium Pro og ikke gsync, det er dog kommet i de seneste nvidia driver hvor det er slået til på mit kort kan men det er jo først aktiv i windows og mit problem opstår jo ved boot af pc.

har i nogen ide om hvad det kan være?
Avatar billede Shamanji Juniormester
Skrevet i dag kl. 16:56 #1
skal lige tilføje at hdmi virker fint uden problemer
Avatar billede Shamanji Juniormester
Skrevet for 34 minutter siden #2
Når den poster enten fra boot eller i windows 11 pro, kører alt som det ingen spil crasher eller kører dårligt :)