Avatar billede SilentSloth Novice
Oprettet i dag kl. 09:03 Der er 5 kommentarer

Har brug for hjælp og/eller tips

Dette er et genopslag da jeg i mit tidligere opslag ikke blev mødt med nogen umiddelbar hjælp eller assistance andet end én stærk holdning og en vag google søgning baseret på ingenting.
-Så jeg prøver lige igen i håb om at der er nogen eksperter der vil tage mit behov for assistance seriøst.

Pris for nedenstående er 20.893,00,-
Asus Z790-Plus TUF Gaming (Wi-Fi) bundkort
Intel® Core™ i9-14900KF Processor
DeepCool AK500 Zero Dark luftkøler
2 X Kingston Fury Beast 32GB DDR5-6000 RAM
Kingston Fury Renegade 2TB NVMe PCIe 4.0 SSD
Asus GeForce® RTX 4080 SUPER 16GB TUF
Corsair 4000D Airflow Tempered Glass White
Corsair RM850x SHIFT 850W 80+ Gold (Modulær)

Pris for nedenstående er 20.591,00,-
Asus X670E-Plus TUF Gaming bundkort
AMD Ryzen™ 9 7950X Processor
DeepCool AK500 Zero Dark luftkøler
2 X Kingston Fury Beast 32GB DDR5-6000 RAM
Kingston Fury Renegade 2TB NVMe PCIe 4.0 SSD
Asus GeForce® RTX 4080 SUPER 16GB TUF
Corsair 4000D Airflow Tempered Glass White
Corsair RM850x SHIFT 850W 80+ Gold (Modulær)
Corsair SP120 Quiet Edition blæser 2-pack

Mit spørgsmål og/eller behov for assistance her lyder på:
Hvilke af disse to maskiner ville i anbefale jeg valgte? Og i forhold til indmaden ville i så skifte noget ud?
Jeg synes at have hørt noget med at bestemte grafikkort spiller bedre sammen med nogen ting end andre og ligeså med CPU og sådan.
Avatar billede madklub Guru
Skrevet i dag kl. 09:42 #1
Grunden til at du ikke har fået et svar, er at det er lige gyldigt hvad du vælger.
Om du er til AMD eller Intel er nærmest et en religion.

Slå plat eller krone.
Før mønten lander vil du håbe på at det bliver den du helst vil have.
Så har du svaret.
Avatar billede SilentSloth Novice
Skrevet i dag kl. 10:08 #2
Er der virkelig ikke nogen forskel? Synes at jeg har kunne læse mig frem til noget om at AMD bruger mindre kræfter og derved også er køligere.
Og hvad med strømforsyning? Er de 850 watt nok eller skal man opgradere til 1000? -Hvad er forskellen?
Avatar billede madklub Guru
Skrevet for 51 minutter siden #3
Så tag AMD'en.

Jeg har googlet lidt for dig: https://www.corsair.com/us/en/explorer/diy-builder/power-supply-units/what-psu-is-best-for-rtx-4080/#

Der står at 850 watt er minimum.
Avatar billede SilentSloth Novice
Skrevet for 48 minutter siden #4
Modtaget.

Det var også det jeg kom frem til, derudover fik jeg så også læst at de store grafikkort kan have tendens til "power-spikes" eller hvad man vil kalde det hvor de kan i nogle tilfælde bruge flere watt end "normalt" og derfor ville 1000 watt beskytte resten af indmaden i PC'en bedre.
-Det har jeg dog kun set nogen skrive om ét sted så jeg er ikke sikker på hvor meget hold det faktisk har.
Avatar billede SilentSloth Novice
Skrevet for 11 minutter siden #5
I PC 2 med AMD'en... Er de to ekstra blæsere (Corsair SP120 Quiet Edition blæser 2-pack) nødvendige eller er det overkill?