Avatar billede fjorbak Forsker
Oprettet i dag kl. 09:26 Der er 3 kommentarer

Chrome

Hejsa

Jeg er kommet i besiddelse af en chrome gast, det er en google og der er ikke en fjernbetjening til den, er til en HDMI og USB og den starter op ved at jeg giver den strøm vis USB og når Chromen er sat i lyser den henholdsvis og hvidt lys.

Nu til problemet hvordan kommerjeg i kontakt med den via PC, ham som jeg har fået den af fortæller der ingen fjernbetjening hører til den, nogen ud fra denne beskrivelse kan sige noget om hvordan jeg kommer i kontakt med den ?

MVH
Jan Fjorbak
Avatar billede ole_madsen Ekspert
Skrevet for 59 minutter siden #1
Vi snakker Google Chromecast?

Den kan du kun tilgå og konfigurere via "Google Home" app´en, der findes til både Android og iPhone telefoner.

NÅR den er konfigureret, kan du "Caste" indhold fra apps til enheden.

Der er ikke særlig mange funktionelle programmer til en PC, hvor du kan caste fornuftigt fra. Jeg har selv brugt Google Chrome browseren til lidt billeder, og så kan VLC-Player vist caste - men i det store og hele er en Chromecast lavet til mobiltelefoners apps...

Se hvordan du konfigurerer den på https://support.google.com/chromecast/answer/2998456?hl=da&co=GENIE.Platform%3DAndroid
Avatar billede ole_madsen Ekspert
Skrevet for 57 minutter siden #2
Du caster i øvrigt ved at finde "Cast" ikonet (Forestiller noget i stil med en skærm med nogle trådløse bølger i nederste venstre hjørne) - se mere på https://support.google.com/chromecast/answer/3006709
Avatar billede kurt54 Ekspert
Skrevet for 23 minutter siden #3
I en moderne Chrome-browser kan man vælge at caste fane - eller skrivebord.  Med skrivebord vises det samme som på computerskærmen og kan dermed bruges med alle programmer.