Avatar billede fjorbak Seniormester
Oprettet i dag kl. 18:46 Der er 5 kommentarer

Kan det passe ;-)

Jeg syntes jeg havde fundet et produkt som lige kunne passe til mit brug en tp-Link moden med plads til datakort, det kan da ikke være rigtigt at man ikke kan komme ind og sætte den op til wan, der er Wan indgang, og kan også få signal igennem, men jeg får ikke lov til

192.168.1.1/ admin eller uden admin skal der absolut side et datakort i den også, det lyder da tosset hvis der skal det, man har jo ikke mulighed for at indsætte nogen ting hvad hedder fætteren så

https://www.elgiganten.dk/product/outlet/tp-link-mr200-4g-lte-mobilt-bredband-wi-fi-router/63779?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwqf20BhBwEiwAt7dtdYN6nQVXaTx7fQT6g7sJYShucNEPyk7CpC4KX5ZWSHvvBfYo14PwVBoCS-IQAvD_BwE

mvh
Jan
Avatar billede claes57 Ekspert
Skrevet i dag kl. 19:38 #1
hvor i din primære router har du sat lan-kabel til så det skulle virke i wan-indgang på den nye?
Avatar billede fjorbak Seniormester
Skrevet i dag kl. 19:49 #2
Hejsa Claes

Jeg satte lankablet i WAN først men det gik ikke, så prøvede jeg LAN udgang det gik heller ikke, så fangede jeg trådløst routeren og kunne indtaste pinkoden. Det virkede men da det er ret usikkert via wifi vil jeg helst på netværkskabel, routeren ville ikke kendes ved nogen af kommandoerne.

Derfor fik jeg den ide at der måske skulle en simkort i.

Jeg har selv lavet mine netærk herhjemme og i sommerhuset og der brugte jeg syntes jeg verdensbedste routere og som jeg har sat op flere gang uden problemmer, jeg er ikke helt ny og det er faktisk underligt at man på deres hjemmeside ikke kan finde andet end folk som ikke kan få det til at virke.

og jeg modtager gerne dine råd, hvad skal jeg så bruge det til, jo vi vil kunne se TV m.m. da vi skal være på camping i 6 uger, men det skal heller ikke koste en formue.

Mvh
Jan
Avatar billede claes57 Ekspert
Skrevet i dag kl. 20:08 #3
Jeg er ikke selv på et system som dit, men har set et opslag, hvor lan-porten på den afgivende router var vigtigt (hos dem var det vist lan #2) så prøv dem alle igennem (sluk for modtageren, flyt kabel på afgiver, tænd modtager og test) og gå alle typisk 4 porte igennem.
Hvem har du internet hos, og er du på deres router?
Avatar billede INK Ekspert
Skrevet for 54 minutter siden #4
Hvis du ønsker at bruge din router som almindelig router koblet på kablet/fibernet, så skal du forbinde kablet fra modem direkte til WAN porten på din nye router. Men det er jo primært en 4G router for mobil datanetværk.
Indstillingerne på routeren klares gennem en app på din mobiltelefon. Appen hedder TP-Link Tether.
Avatar billede fjorbak Seniormester
Skrevet for 8 minutter siden #5
Hej INK

Ja lige netop men der er fejl på den, og der findes jo ikke rigtig nogen som forstår hvad de sælger, jeg spurte bl.a. om der kunne sættes ekstern antenne til routeren, og fik det ikke tilbudet om at for 250 kr mere kunne jeg få det jeg ønskede, det kaldes mersalg og service, jeg læste også at man kunne hente en app til mobilen. Men uanset hvad så skal den simple vejdeling gerne fungere og jeg kom ikke frem til noget med adgangskode. Dog kunne jeg godt logge på det trådløse med den kode som ligger, men det kommer jeg ikke ind i routeren af. Wan fik jeg til at virke da den fik fiberen men stadig ikke ind i Routeren når jeg afprøvede alt.

mvh

Jan