Avatar billede SilentSloth Praktikant
Oprettet i dag kl. 17:51 Der er 2 kommentarer

Assistance til at bygge min PC

Jeg står og skal købe ny PC og har brug for noget hjælp til at sammensætte den. Indtil videre er jeg kommet frem til det nedenstående indenfor mit budget som ligger et sted mellem 20 og 25.
Jeg kigger udelukkende på færdigbyggede fordi jeg ikke har kompetencerne til selv at bygge.

        •    Asus Z790-Plus TUF Gaming (Wi-Fi) bundkort
    •    Intel® Core™ i9-14900KF Processor
    •    DeepCool AK500 Zero Dark luftkøler
    •    2 X Kingston Fury Beast 32GB DDR5-6000 RAM
    •    Kingston Fury Renegade 2TB NVMe PCIe 4.0 SSD
    •    Asus GeForce® RTX 4080 SUPER 16GB TUF
    •    Corsair 4000D Airflow Tempered Glass White
    •    Asus TUF 1000W 80+ Gold (Modulær)

Mit indtryk er at denne maskine umiddelbart er rimelig kraftig men jeg kunne godt tænke mig at vide om der skal skrues på nogle ting for at optimere?

I forhold til hvad den skal kunne trække så spiller jeg lidt af hvert… Jeg sigter efter noget der kan køre tungere spil som Elden Ring på 200+ FPS med Max settings.

Jeg håber i kan være behjælpelige!
Avatar billede claes57 Ekspert
Skrevet i dag kl. 18:46 #1
De 200+ fps er så kun noget værd, hvis din(e) skærm(e) kan følge med. Hvad har du, eller skal de(n) med i budgettet - og i givet fald, i hvilken opløsning?
Grafikkort kan "Digital Max Resolution 7680 x 4320" så det bliver dyrt oveni - det er 16x full-hd.
Avatar billede SilentSloth Praktikant
Skrevet for 53 minutter siden #2
Indtil videre havde jeg set på en 27” QHD skærm med 165hz, for så at investere i en bedre skærm senere hen.
Min tanke var at jeg er klar over at en sådan skærm ikke opnår i nærheden af hvad denne PC ville kunne men så var PC’en i hus og så kan en bedre skærm komme lidt senere.