Avatar billede Uvanga Ekspert
Oprettet i går kl. 13:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Zone alarm vil ikke afinstallere!

Zone Alarm Firewall konflikter med det antivirus jeg anvender sammen med Windows Defender. Jeg har afinstalleret Zone Alarm med Revo Uninstaller, samt ekstra checket med Ashampoo Uninstaller. Men det installerede Firewall program siger stadig, at Zone Alarm konflikter.
Det installerede Firewall er det der overtager styringen af Windows Defender. Jeg har prøvet at geninstallere programmet, men fejlmelding er der stadig.
Så er der en måde at slippe helt af med Zone Alarm?
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i går kl. 13:47 #1
Husker du at scanne for efterladenskaber med Revo? Jeg bruger avanceret som valg når der scannes.
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i går kl. 13:49 #2
Hvis det er en pro udgave af antivirus har det måske firewall og så skal du ikke bruge andet. Windows bør slå både firewall og Defender antivirus fra når du bruger sådan en løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i går kl. 14:21 #3
Hvis den kører i baggrunden skal du lukke den ned inden du fjerner den. Du kan måske se en start af den i jobliste under start fane. Hvis ikke der prøv at skrive msconfig og kig i tjenester. Skjul evt microsoft tjenester for at få overblik.
Sidst men ikke mindst i søg skriv services.msc og der gå i tjenester. Deaktiver hvad du kan se af zonealarm, genstart pc og afinstaller så den.
Avatar billede Uvanga Ekspert
Skrevet i går kl. 20:00 #4
Så lykkes det👍
En dybgående gennemgang med hjælp af de foreslåede metoder gjorde udslaget. Med det var godt nok en sejlivet sag👩‍🔧