Avatar billede Uvanga Ekspert
20. juli 2024 - 20:43 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

BSOD Blue Screen Of Death

Blue Screen Of Death
Jeg kan se på nettet at der er forskellige muligheder for at afhjælp BSOD. Den mest gænse synes at indlede med 3x genstart af PC, og så vælge en af de muligheder der dukker op. Det er så her vandene skilles, da der herfra er forskellige indgangsvinkler til løsning.
Så: Er der nogen der har en god, og afprøvet løsningsmetode?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. juli 2024 - 20:57 #1
Blå skærm er en tilstand, hvor operativsystemet fejler opstarten. Der har ikke en one size fits all løsning. Løsningen afhænger af den præcise fejl der angives, og kan ikke skrives her på få linjer.
Avatar billede Uvanga Ekspert
20. juli 2024 - 21:29 #2
Ok, det kan jeg godt se.
Men er indgangsvinklen med de 3x start en gangbar "Døråbner"?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2024 - 21:30 #3
#1 Enig.
Mange gange er det opdateringer der udløser denne type fejl
Her kan løsning være at starte op i fejlsikret tilstand og fjerne den opdatering der udløste fejl.
Herefter skal opdateringer lige sættes på pause nogle dage indtil Microsoft får det løst.
Det er normalt ikke en fordel at afkrydse at man vil have opdateringer lige når de udgives.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2024 - 21:37 #4
#2 Det at du får den ind i Recovery miljø gør at man kan bruge værktøjer. Har man system gendannelse aktivt kan det anvendes ved i kommandoprompt skrive rstrui.exe. Andre værktøjer kan også  køres. Tjekke disken for fejl og tjekke om systemfiler er i de korrekte versioner for at det skal virke.
Avatar billede Uvanga Ekspert
20. juli 2024 - 21:53 #5
Tak for hurtige svar.