Avatar billede nu_igen Guru
13. juli 2024 - 23:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

icloud og windows /Ipad

Jeg arbejder med et større projekt =  Flere tusinde knapper som skal sorteres og fotograferes med omkring 100 knapper på hvert billede. Jeg tager billederne med min Ipad og derfra automatisk på Icloud+.
Herfra  downloader jeg billederne til min Imac/windows 7 pc. , fordi jeg på windows har installeret et ACDSee billedbehandlingsprogram som er betydeligt bedre end en redigering på Ipad.
Men hvordan uploader jeg til Icloud? Hvis jeg har forstået Google rigtigt, kan det ikke lade sig gøre på win 7?
Det drejer dig om mindst 100 billeder. På Pc kan jeg redigere flere billeder på een gang.
Hvem har gode råd ?
Avatar billede Richard Thune Forsker
14. juli 2024 - 08:49 #1
Ved ikke om det kan lade sig gøre via en app/et program. Men du kan da logge ind på iCloud.com og der kan du uploade dine billeder enten til fotos eller drive.
Avatar billede nu_igen Guru
14. juli 2024 - 09:37 #2
Tak for svaret
På min pc logger jeg ind på Icloud.com , men har ikke noget ikon for upload. Er det fordi det ikke er windows 10 ?
Min mand har en Windows 10 pc, men ikke det dyre  ACDSee program, så den pc kan jeg ikke bruge.
Kunne jeg uploade til Google? Jeg har en Google konto.
Når jeg gerne vil have adgang til de redigerede billeder fra min Ipad er det fordi de skal bruges på Facebook/gruppe/album.
Ingeborg
Avatar billede Richard Thune Forsker
14. juli 2024 - 10:21 #3
Da iCloud.com er en webside skulle den gerne se ens ud på alle systemer.
Her kommer 2 links til skærmbilleder fra min icloud.com.
Du skal jo åbne enten fotos eller drive appen før du ser hvad jeg viser.
Fotos:
https://www.dropbox.com/scl/fi/kp2ucrnulpe6ertfxcd0s/Sk-rmbillede-2024-07-14-kl.-10.07.27.png?rlkey=o29l75quqr3534i4tu4sqyoti&dl=0
Drive:
https://www.dropbox.com/scl/fi/3cj5i4hfenk562ahv1fyr/Sk-rmbillede-2024-07-14-kl.-10.07.53.png?rlkey=s8m3i052mixnm1wlhi4m8xv2x&dl=0
Avatar billede Richard Thune Forsker
14. juli 2024 - 10:35 #4
Du kan godt uploade til google drive, og i det hele taget erstatte dine iCloud funktioner med Google. Det er dog en noget kompliceret process som du bør have fysisk hjælp til. Men 1. det er ikke smart at fordele sine billeder/dokumenter mellem flere systemer (medmindre man har et formål med det). 2, når du bruger iPad som kamera er iCloud det nemmeste at bruge.
Avatar billede nu_igen Guru
14. juli 2024 - 11:25 #5
Billeder med "værdi" tager jeg med Olympus spejlrefleks eller Canon GX 10. Men til hurtige billeder bruger jeg Ipad.
Det er kun fra Ipad jeg bruger skyen. Alle andre billeder er sikrede på anden måde på eksterne drev.
Jeg klarer ikke at rode flere ting sammen uden at få stress :-).
Avatar billede Richard Thune Forsker
14. juli 2024 - 12:50 #6
Ser ud til at jeg talte forbi dig. Jeg har ikke anbefalet at bruge Google, du spurgte og jeg sagde at det kunne man godt.
Men dit spørgsmål var hvordan du uploadede til iCloud og det har jeg besvaret i #3.