Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
11. juli 2024 - 17:45 Der er 4 kommentarer

USB-C port registrerer ikke alle inputs

Hej.

Jeg har en MSI GF10 Thin som jeg bruger til at game på.
Jeg har skaffet en HP Dongle som jeg gerne vil connecte mus, tastatur og skærm til computeren igennem.

Must og tastatur er begge USB hvor skærmen connectes via HDMI.

jeg har tidligere haft samme mus og tastatur tilkoblet via en StarTech dock uden problemer, men når jeg prøver at connecte de samme ting via min HP Dongle sker der intet. Computeren registrerer ikke engang at der er kommet noget input i porten.

Til orientering virker alle ting fint via dongle på min og min kærestes arbejdscomputere (HP & Mac), så det er super frustrerende at det ikke virker på min MSI - især når det virker via den anden ST dock.

Jeg har søgt lidt på nettet, men kan ikke finde et super godt svar eller løsning, så håber der er nogle eksperter derude, der kan hjælpe!

På forhånd mange tak!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. juli 2024 - 08:01 #1
Hvad er det mere præcist for en HP-dongle, du har anskaffet?

Bliver den synlig i Enhedshåndtering, når du sætter den i USB-porten?
Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
12. juli 2024 - 09:56 #2
Det er en jeg har fået med fra mit arbejde, så jeg kan ikke være helt sikker, men det passer meget godt med en HP USB-C G5 65W dockingstation ift. porte m.m.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. juli 2024 - 10:13 #3
Kigger jeg kompatibel hardware (https://www.proshop.dk/Dockingstation/HP-USB-C-Dock-G5-65W-USB-C-PD-120W-72C71AA/3110589) så er der nu heller ikke listet nogen MSI-maskiner, så det kan sagtens være noget driver-hejs, der spænder ben.
Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
12. juli 2024 - 11:15 #4
Kan man gøre noget ved det? Instalerer nogler drivere eller noget lign.?