Avatar billede taz Nybegynder
24. januar 2000 - 15:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gemme problemer i Word

Vi har problemer med at gemme et word dokument, og når vi prøver på det så meddeler programmet at der er opstået en fejl i MSO97.dll.
Vi har prøvet at sige gem som = samme resultat.
Vi har prøvet at installere office 2000 = samme problem.
Vi har prøvet på forskellige computere = samme problem.

Så nu er spørgsmålet hvad er der dog galt?
Avatar billede sjensen Nybegynder
24. januar 2000 - 16:15 #1
Noget tyder på at det er selve dokumentet der er noget galt med.

Er det et specielt dokument ?

F.eks.

er det meget stort ?
er der mange kolonner / tabeller i ?
er der grafik i ?
Er der brugt specielle fonte ?

Vi har brug for lidt mere info. for at kunne hjælpe.

sjensen
Avatar billede taz Nybegynder
25. januar 2000 - 08:17 #2
Det er en prislist at vi er ved at lave for firmaet, den er på 18 sider fylder 18 mega byte, og der er kolonner og tabeller, samt stregtegninger af de forskellige møbler som vi udbyder (vist nok autocad billeder). der er times new roman som er blevet brugt til skrifttype.

Taz
Avatar billede bromer Nybegynder
25. januar 2000 - 15:28 #3
Hmm, det er fanme en stor doc fil
Avatar billede sjensen Nybegynder
25. januar 2000 - 15:46 #4
Ok,

Der er ingen tvivl om at der er et eller andet i dokumentet der er årsagen.Måske en binær kode word tror er FileEnd og derfor ikke gemmer hele dokumentet, men istedet melder en fejl.

Prøv derfor at splitte dokumentet op i mindre enheder for på den måde at finde frem til hvilke dele I kan gemme og hvilken (eller hvilke) dele der stadig fejler.

Når I på denne måde har fået afgrænset fejlen, så kan I jo lettere lave en ny version af den del, og efterfølgende samle alle dele i et stort dok igen. Hvis I da stadig vil gemme det hele i et dok.

Det er altid et problem med store dokumenter. De tager tid at læse ind og ud, de er følsomme over for fejl på disken fordi de fylder meget og endeligt at det betyder at alle data er tabt hvis dokumentet går i stykker, istedet for at det kun er den lille del der har en fejl der skal ændres.

Så at opdele store dokumenter er altid en god ide, også selvom det indimellem betyder at man må arbejde lidt ekstra for at samle alle dele når man har brug for det.

I øvrigt tilbyder Word nogle funktioner til at gøre dette lidt lettere. Prøv at se engang på hhv. Master- og Subdokumenter.

sjensen