Avatar billede valby Ekspert
03. juli 2024 - 17:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Bluetooth Højttalersæt

Jeg har købt et sæt højtalere:
Edifier R1700BT Bluetooth højttalere 2-vejs Aktiv (66W) træ.

https://www.avxperten.dk/hoejtalere/edifier-r1700bt-bluetooth-hoejttalere-2-vejs-aktiv-66w-sort.asp
De lyder virkelig godt, men jeg fik alligevel et problem.
For at HT 2 vil sige noget, skal der fra HT1 tilsluttes et 250 cm. tykt kabel.
Og det kabel er et problem, når de skulle stå på en bogkasse på 85 cm.
Kan man købe sådan et kabel på 100 cm ? Og hvad hedder det ?
Er den tilslutning normal ? Jeg troede, at HT1 sendte til HT2?
Avatar billede valby Ekspert
03. juli 2024 - 18:18 #1
Ps. Et bedre billede af tilslutningen:
https://ibb.co/xfxFCpb
Avatar billede valby Ekspert
03. juli 2024 - 18:43 #2
Det er måske et Powerlink kabel, men jeg kan kun finde nogle fra B&O.
Men selv om det er et sådan kabel, er der flere muligheder som Normalt monteret og fuld montering, og passer de så ? Edifeir kabler kan jeg ikke finde.
https://www.av-connection.dk/?ML=328
Avatar billede puren Ekspert
03. juli 2024 - 18:57 #3
det ligner ikke noget std. kabel så det er nok deres eget og hvordan det er strikket sammen tjaa hvem ved?? men held og lykke projeket
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2024 - 19:08 #5
Korteste mulighed i linket er 1.5 m som jeg ser det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. juli 2024 - 19:37 #6
Jeg ville forhøre mig hos AV Eksperten hvor du har købt højttalerne...

Hvis det er standard DIN kabel, fås det i flere forskellige længder: https://www.av-connection.dk/?PNo=07-092
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. juli 2024 - 19:39 #7
Nå, beklager - jeg så først billederne efter jeg lagde sidste post. Det er ikke standard DIN kabler :-) - så ville jeg skrive og spørge butikken...
Avatar billede valby Ekspert
03. juli 2024 - 20:55 #8
#3
Ja det er også min egen opfattelse efter billederne.
#4
Jo det ligner, mam kan ikke vide om det passer.
#7
Ja du har ret. jeg må spørge, men jeg tvivler på, at  avXperten, ved noget om netop det. De har jo hav af varer. Og Efier sælger nok ikke kabler i metervare.
Der fik jeg lige sar jer på en håbløs opgave, men mange tak for svarene. Dem kan jeg godt bruge til noget.👍
Jeg tror, at jeg må stille de HT ved siden af computeren, og rulle kablet sammen.
Avatar billede Erik K Ekspert
03. juli 2024 - 21:33 #9
Ja, de har mange produkter, men jeg synes nu også, at du skal spørge dem.

De plejer at have ret godt styr på tingene, så jeg ville ikke på forhånd udelukke, at de kan give dig et fornuftigt svar - og det koster jo ikke noget at spørge dem.
Avatar billede kurtba Ekspert
03. juli 2024 - 22:54 #10
Jeg forstår ikke, at du er i tvivl om, hvorvidt 220661 har fundet det rigtige kabel. Der står jo
"4 pin 1.5/2/3/5m Speaker Cable For Edifier R1700BT 2.0 Bluetooth Speaker R1700BT"
Det hedder dine højttalere jo, plus at de absolut ligner noget, der passer til stikkene bagpå højttalerne.
Tættere på kan man da vist næppe komme.
Avatar billede valby Ekspert
03. juli 2024 - 23:44 #11
Kurtba
Mange tak fordi du gjorde mig opmærksom, på min fejl. Det er jeg rigtig glad for, ikke mindst fordi 220661 fortjener annerkendelsen. 😊
Avatar billede valby Ekspert
03. juli 2024 - 23:48 #12
220661
Først vil jeg sige undskyld for, at jeg ikke fik set dit link ordentligt igennem.
Og dernæst, tak fordi du fandt det. Det er nu købt og betalt. 👍👍👍
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2024 - 00:04 #13
Lyder godt mit var brugbart og du kom i mål.
Der er ikke nogen grund til at undskylde.😊
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2024 - 00:06 #14
Der manglede lige link mellem mit og var.